طرح ترور المالکی با همدستی قطر و ترکیه

یک تحلیلگر عراقی با اشاره به نا به سامانی های درونی عراق که زمینه توطئه های فراوانی را فراهم کرده از توطئه ای خبر داد که با همدستی قطر و ترکیه هدف نهایی آن ترور نوری المالکی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري النخیل ؛ "سمیر عبید" تحلیلگر عراقی از وجود توطئه ای سری خبر داد که طبق آن قطر، ترکیه، سازمان بین المللی اخوان، و جنبش های سلفی – جهادی عراق با همکاری هم به دنبال آنند تا اوضاع عراق را دگرگون کنند.

شروع این توطئه ، انحلال پیمان ملی شیعی و آرام آرام با اتهامات و پرونده سازی ها به سوی نابودی دولت قانون پیش خواهد رفت تا "نوری المالکی" را به انزوا بکشانند یعنی همان نقشه ای که بر "عبد الکریم قاسم" عملی کردند.

 هدف از تمام این تحرکات ترور المالکی است تا او را به "رفیق حریری عراق" تبدیل کنند و به این ترتیب عراق وارد مرحله تازه ای از بازی های سیاسی شود و دست کم دچار اختلافات و چندپارگی هایی شود که گریبان گیر لبنان است. به این ترتیب دو کشور ترکیه و عراق با همدستی چند تشکیلات و گروهک بدون طرح ترور مالکی را طرح ریزی کرده اند.

گفتنی است اختلافات داخلی که اخیرا دامن گیر عراق شده زمینه را فراهم کرده تا هر جماعت و تشکیلات و حکومتی به خود اجازه دهد تا وضعیت سیاسی عراق را آنگونه که می خواهد طرح ریزی کند!
برچسب ها: عراق ، ترکیه ، قطر ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار