دیپلماتها از سفر دبیرکل سازمان ملل به فلسطین اشغالی و ديدار از رام الله و بيت المقدس خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دیپلماتها گفتند این سفر درحالی صورت می گیرد که تنش بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها بر سر فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بالا گرفته است.

دیپلماتها خبر دیدار دبیرکل سازمان ملل را از بیت المقدس در جریان همین سفر تأیید کردند.

ریاض المنصور نماینده فلسطین در سازمان ملل هم گفت: بان کی مون در پایان ژانویه یا اوایل فوریه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله ملاقات خواهد کرد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل به خبرنگاران گفت که دیدار دبیرکل از رام الله به منظور بررسی اوضاع منطقه، مشاهده خطرات مربوط به برنامه مستمر شهرک سازی های غیرقانونی به ویژه در داخل و اطراف بیت المقدس شرقی، برای وی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. المنصور گفت در ترتیب دادن این سفر مشارکت فعالی داشته است. فلسطینی ها تلاش می کنند شورای امنیت را وادار کنند تا در نشستی گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را درباره فعالیت شهرک سازی اسرائیل مورد رسیدگی قرار دهد. المنصور گفت برای این منظور سرگرم رایزنی با جنبش غیرمتعهدها و همچنین کشورهای عربی است تا درخواست برگزاری چنین نشستی از سوی یکی از پانزده کشور عضو شورای امنیت مطرح شود. وی گفت تصور نمی کند که با این درخواست مخالفت شود.

بان کی مون که قرار است هفته آینده از لبنان و امارات عربی متحده دیدار کند، گفت که به سایر کشورهای خاورمیانه نیز سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات ریاض المنصور گفت: برخی اطلاعات قبلا به بیرون انتشار یافته و یا علنی شده است اما خبر این سفر به زودی و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

دبیرکل این سازمان آخرین بار در مارس 2010 از بیت المقدس و رام الله دیدار کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار