خشم واشنگتن از ورود ايران به حياط خلوتش؛

توصیه‌هاي بهداشتي کاخ سفید به آمریکای لاتین در آستانه سفر احمدی نژاد !

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز خشم از سفر احمدی نژاد به کشورهای آمریکای لاتین، لازم ديد توصيه هايي را به آنها ارائه كند!

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، نولاند، به کشورهای آمریکای لاتین و جهان توصیه کرد که "اکنون زمان بیشتر کردن همکاری ها و سطح روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با ایران نیست".

نولاند، روز جمعه مدعي شد که ایران با توجه به تحت فشار گرفتن از سوی "مجامع بین المللی" در پی یافتن متحدان جدید و گسترش بخشیدن به روابط فعلی خود با متحدانش است.

او که در جلسه پرسش و پاسخ وزارت خارجه آمریکا حضور یافته بود، در پاسخ به سوالی درباره سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد به آمریکای لاتین، گفت که اکنون زمان آنست که کشورهای جهان برای ایران روشن کنند که این کشور می تواند با احترام به الزام های بین المللی دوباره به میان جامعه بین المللی بازگردد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که از او خواست در ارتباط با تلاش کاخ سفید برای گفتگو با کشورهای میزبان احمدی نژاد توضیح دهد، گفت که ما با کوبا و ونزوئلا ارتباط مستقیم دیپلماتیک نداریم اما با دو کشور دیگر مقصد آقای احمدی نژاد یعنی نیکاراگوآ و اکوادور در این رابطه مستقیما مذاکره خواهیم کرد./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار