خوزستان/

نمایشگاه نفت و گاز خوزستان مجال عرضه توانمندی‌های سازندگان داخلی می‌شود

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان مجالی برای مطرح کردن تولیدکنندگان داخلی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ ناصر خردمند، انعقاد قرارداد ساخت تجهیزات و قطعات کاربردی مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب، جلب همکاری و ایجاد پیوند با سازندگان کالای نفت و توجه ویژه به بومی‌سازی و خوداتکایی را از مهم‌ترین دستاوردهای چهارمین جشنواره نفت و گاز خوزستان دانست که برای صنعت نفت بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی افزود: توسعه استان خوزستان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت‌های بازار بزرگ کالای صنعت نفت از نتایج مثبت توسعه ساخت داخل است که این راهبرد با برپایی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان دنبال می‌شود.

خردمند ادامه داد: با توجه به استقبال مطلوب سازندگان و شرکت‌های داخلی از نمایشگاه‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود در چهارمین نمایشگاه نیز شاهد حضور گسترده شرکت‌های سازنده و صنعتگران فعال در عرصه ساخت تجهیزات و قطعات کاربردی در صنعت نفت باشیم.

مدیر تدارکات و امور کالای مناطق نفت خیز جنوب افزود: تمایل و رغبت شرکت‌های سازنده برای حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان با توجه به فاصله زمانی نمایشگاه حفاری و کیش با این نمایشگاه نشان از اهمیت و کیفیت مطلوب آن دارد.

وی گفت: برخی از سازندگان حاضر در دوره های قبلی نمایشگاه توانایی بالقوه ساخت تجهیزات صنعت نفت را داشتند که به واسطه حضور در نمایشگاه نفت و گاز خوزستان و همکاری نزدیک با مجموعه مناطق نفت خیز جنوب این توانایی‌ها بالفعل شده است.

خردمند درباره ضرورت ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه اظهار داشت: فضای فیزیکی محدود محل برگزاری نمایشگاه نفت خوزستان مانع رقابت و حضور گسترده تمام سازندگان می‌شود که در صورت توسعه فضای فیزیکی،  نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان توان رقابت و حتی پیشی گرفتن از نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران را دارد.

مدیر تدارکات و امور کالای مناطق نفت خیز جنوب در پایان با اشاره به دستاوردهای این شرکت در زمینه ساخت داخل گفت: در چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان تعدادی از تجهیزات ساخت داخل رونمایی و چند قرارداد ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت با سازندگان داخلی منعقد خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان از 9 تا 12 بهمن ماه سال جاری با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود./س
برچسب ها: نمایشگاه ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.