سرتیپ آراسته در اولین یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش:

فتح سوسنگرد مرهون كار مخابراتي مقام معظم رهبري است

رئيس هيئت معارف جنگ شهيد سپهبد صياد شيرازي گفت: فتح سوسنگرد بعد از فرماندهی حضرت امام خميني(ره)، مرهون کار مخابراتی حضرت آقا است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "ناصر آراسته" در اولین یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: در طول 5 هزار ساله تاریخ بشر، 14 هزار جنگ رخ داده و  تلفات 4 میلیارد نفري داشته است.

وی با اشاره به اينکه در قرن بیستم، 318 جنگ رخ داد که 250 میلیون نفر تلفات داشت، افزود: تمامی تلفاتی که از سوانح طبیعی و بیماری‌های مختلف به بشر وارد شده حدود 83 میلیون نفر بوده است.

آراسته با بیان این‌که اگر مطالعه کنیم نمی‌توانیم جنگی را بیابیم که در آن مخابرات و ارتباطات نباشد، افزود: شهیدان مخابرات را شهیدان سامانه فرماندهی بنامید، چون بدون مخابرات، فرمانده سامانه ندارد و از طرفی نيز مخابرات بدون فرماندهی نقشی نخواهد داشت.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در غرب کشور از پشت خاکریز عبور می‌کردم که پیکی آمد تا نامه‌ای را به مسئولان یگان تحویل دهد، صدای مهیبی شنیدم و دیدم که انسانی بدون سر چندین متر راه رفت؛ سر این شهيد از بدنش جدا شده بود، هنگامی که بالای سر پیک رفتيم تا نامه را از وی بگیرم هر چه سعی کردیم نتوانستيم انگشتانش را باز کنيم تا نامه را بگیرم، بعدها امانت‌داري آن شهيد متعجبم كرد، این شهيد تا نامه را  دست صاحب نامه نداد انگشتش را باز نكرد و دوستان ما از سنگر ديگر آمدند و انگشتان اين شهيد باز كردند و نامه را گرفتند.

وي تصریح کرد: امیدوارم از این که این حرف را می‌زنم حضرت آقا(مقام معظم رهبري) مرا ببخشند این ادعای من است و می‌گویم که حضرت آقا هم مخابراتی بودند؛ اگر پیامی که حضرت آقا برای فتح سوسنگرد به فرماندهی کل نیروهای مسلح وقت یعنی حضرت امام(ره) توسط حاج احمد آقا مخابره نمی‌کردند چه بر سر سوسنگرد می‌آمد؟ شخصی در بالاترین جایگاه و رتبه قرار دارد اما کار مخابراتی انجام می‌دهد می‌توانیم بگوییم که فتح سوسنگرد بعد از فرماندهی حضرت امام خميني(ره)، مرهون کار مخابراتی حضرت آقا است.

آراسته با بیان این که مخابرات، شهدای مظلوم و دانشمندی داده است که مهارت‌های علمی بسیاری داشتند، خاطرنشان كرد: مخابرات در رزم و صلح هم "ماشه" و هم "ضامن" است. در عملیات فتح المبین مخابرات به اندازه فرمانده اهمیت داشت.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار