نمايندگان پارلمان رژيم صهيونيستي اوباما را به مداخله در انتخابات آتي اين رژيم متهم کردند

نمايندگان پارلمان رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را به مداخله در انتخابات آتي اين رژيم متهم کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، پس از آنکه جفري گلدبرگ مقاله نويس پايگاه اينترنتي بلومبرگ مطلبي پيرامون ديدگاه اوباما درباره سياست هاي محکوم به شکست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي منتشر کرد نمايندگان حزب حاکم راستگراي ليکود وابسته به نخست وزير اسرائيل، اوباما را به دخالت در انتخابات اين رژيم متهم کردند و نسبت به اين مطلب واکنشي خشمگينانه نشان دادند. 
گلدبرگ در اين مقاله نوشته بود ظاهرا اوباما ، نتانياهو را  يک ترسوي سياسي  در زمينه روند صلح با فلسطينيان مي بيند که کاملا گرفتار معضل شهرک سازي شده است و با هر اعلام احداث شهرک جديد يهودي نشين ، اسرائيل را به سمت انزواي کامل سوق مي دهد.
در اين مقاله آمده بود هنگاميکه اسرائيل از برنامه هاي خود براي احداث شهرک هاي جديد يهودي نشين در کرانه باختري رود اردن خبر داد ، اوباما متعجب نشد و آن را مطابق پيش بيني هاي خود نتيجه سياست هاي محکوم به شکست نتانياهو دانست.  
گلدبرگ نوشت آمريکا کمک هاي خود را به اسرائيل قطع نخواهد کرد ، اما اين رژيم به زودي متوجه تغييري چشمگير در عرصه ديپلماتيک خواهد شد. 
 مقامات بلندپايه حزب ليکود در مصاحبه با روزنامه اسرائيل اليوم ، هوادار نتانياهو ، اين اظهارات را مداخله فاحش رئيس جمهور آمريکا در انتخابات اسرائيل توصيف کردند. 
ديگر مقامات اين حزب نيز در گفتگو با روزنامه جروزالم پست اعلام کردند رئيس جمهور آمريکا در حال انتقامجويي از نتانياهو به سبب حمايت آشکار وي از رقيب اوباما در جريان مبارزات انتخاباتي آمريکا در ماه نوامبر است.دفتر نتانياهو مطالب ارائه شده در اين مقاله را رد کرده است. 
در همين حال دني دانون نماينده حزب راستگراي ليکود اعلام کرده است چنين تفاسيري تنها موجب خواهد شد تا نتانياهو در انتخابات آراء بيشتري را کسب کند.  
وي افزود هرگونه مداخله خارجي سبب  مي شود تا اين حزب کرسي هاي بيشتري را از آن خود کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار