مشهد/ استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

روان سازی فعاليت‌های اقتصادی بخش غير دولتی در راستای شتاب بیشتر توسعه

استاندار خراسان رضوي گفت: روان سازی فعاليت هاي اقتصادي بخش غير دولتي، شتاب در توسعه و پيشرفت و بهبود فضاي كسب و كار را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمد حسين فروزان مهر در جلسه شوراي گفت و گوی  دولت و بخش خصوصي استان، با بیان اینکه يكي از فرازهاي بسيار مهم ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه، شرایط شكل گیری گفتگوي میان دولت و بخش خصوصي را فراهم كرده است، اظهار کرد: مهم ترين هدف تشكيل این شورا، تسهيل فعاليت هاي اقتصادي بخش غير دولتي در چارچوب قانون، با حمايت همه جانبه بخش هاي دولتي است.

 

وي گفت: در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد از هر امكان، فرصت و منبعي براي حمايت از توليد كنندگان و كارآفرينان استفاده كنيم و دستگاه هاي اجرايي نيز در این راستا، از هيچ كمكي دريغ نخواهند كرد.

 

فروزان مهر تاکید كرد: در شرايط اقتصادي كنوني كه دشمنان از اقتصاد به عنوان ابزاري سياسي براي ایجاد بحران و كند كردن روند توسعه كشور استفاده مي كنند، تعامل دولت و بخش خصوصي در جهت خنثي نمودن توطئه هاي آنان، امري ضروري و حائز اهميت است.

 

وي در ادامه، بر ضرورت هر چه فعال تر شدن دبيرخانه شوراي گفت و گوی دولت و بخش خصوصي استان تاكيد كرد و افزود: همراهي نظام بانكي در پرداخت تسهيلات حمايتي به واحدهاي توليدي و مساعدت بيشتر بانك ها در اين راستا، از جمله برنامه هايي است كه با جديت دنبال می شود.

 

فروزان مهر از دبير شوراي هماهنگي بانك هاي استان نیز خواست تا گزارشي از عملكرد ماده 29 قانون بودجه سال جاري كه بر اساس آن تكليف شده تا «معوقات واحدهاي اقتصادي استمهال و تا پنج سال تقسيط شود» را تهیه و در جلسه آتي شورا، ارائه نمايد.

 

وي همچنین خواستار تشكيل كميته استاني کمیسیون ماده 14 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر پایش و بررسی فضاي كسب و كار استان و استفاده از نتایج آن در روند تصمیم گیری های آتی شوراي گفت و گو شد.

 

استاندارخراسان رضوي بر ضرورت شناسايي ظرفيت هاي رشد اقتصادي استان تاكيد و اظهار کرد: توسعه صنعتي استان نيازمند باز مهندسي در پهنه سرزمينی است كه بايد متناسب با مزيت هاي منطقه شكل گرفته و رشد متعادل و متوازن استان را موجب شود.

 

وي با تاکید بر اینکه در حمایت از واحدهای تولیدی، باید امکان تامین تولیدات از طریق افزایش ظرفیت واحدهای موجود دقیقا مورد بررسی قرار گیرد، گفت: توجه به این مهم علاوه بر افزایش بهره وری و بالا بردن سطح توجیه اقتصادی واحدهای موجود از هدر رفت منابع و سرمایه ها جلوگیری می کند.

 

فروزان مهر در ادامه، با اشاره به نقش اساسی توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، بر لزوم تسريع در راه اندازي مركز خدمات سرمايه گذاري استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا، می‌بایست پیگیری های لازم برای بهره برداري از پايانه بار هوايی مشهد، هم زمان با ايام الله دهه فجر انجام شود.

 

یادآوری می شود: در ابتداي اين ديدار، «غلامحسين شافعي» دبير شوراي گفت و گوی دولت و بخش خصوصي خراسان رضوي هم گزارشي از مصوبات قبلی شورا ارائه داد و برخي از فعالان اقتصادي بخش خصوصي نیز خواست های خود را خود را مطرح نمودند. /س

برچسب ها: شتاب ، توسعه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.