رئیس سازمان انتقال خون تهران؛

اولویت بندی درخواست مراکز درمانی نیازمند خون برای پاسخگویی به بیماران

نیاز به خون و فرآورده های آن از سوی مراکز درمانی هر روز رو به افزایش است و سازمان انتقال خون با اولویت بندی این مراکز قادر به پاسخگویی به نیاز آن ها است.

دکتر اسلامی رئیس سازمان انتقال خون تهران در خصوص میزان درخواست مراکز درمانی و بهداشتی برای دریافت خون و فرآورده های خونی به خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در 9 ماهه ابتدای سال بیش از 286 هزار کیسه خون از مراجعه کنندگان دریافت شده و ما امیدواریم که این آمار کاهش پیدا نکند، چرا که درخواست مراکز درمانی برای خون و فرآورده های خونی همیشگی است و با گسترش این مراکز افزایش تعداد جراحی ها که نیاز مبرم به خون و فرآورده های آن را دارند درخواست ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: در 9 ماهه گذشته یک میلیون و 500 هزار درخواست خون و فرآورده های خونی از مراکز مختلف درمانی دریافت کرده ایم که قاعدتاً نمی توانیم پاسخگوی تمامی این درخواست ها باشیم اما با اولویت بندی این مراکز و درخواست های آن ها سعی داریم تا جایی که امکان دارد نیاز هموطنان نیازمند به خون و فرآورده های خونی را مرتفع سازیم و این امر تنها به حضور همیشگی مردم نوع دوست کشورمان میسر است.

اسلامی تاکید کرد: برای پاسخگویی به نیاز مراکز درمان و با توجه به این که اهدای خون امری داوطلبانه و مردمی است بنابراین مردم عزیزمان باید این امر را جزء برنامه های خود بدانند./ع2


برچسب ها: انتقال ، خون ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار