بجنورد/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مواضع آژانس انرژی اتمی در قبال ایران صادقانه نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فشارهای سیاسی آژانس به ایران،‌ بیان کرد: مواضع آژانس در قبال ایران صادقانه نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هادی شوشتری با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با یک استراتژی و منطق واحد جلو رفت و اعلام کرد در چارچوب معاهده NPTعمل می‌کند و تکالیف مندرج در آن را قبول دارد؛ به شرط آنکه حقوقی که در NPTو به ‌خصوص ماده ۴ آن برای کشورها وجود دارد، در مورد ایران نیز لحاظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کلیدواژه و حرف اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و تعامل با آژانس مبتنی بر این نکته است؛ اما گاهی آژانس به دلیل فشارهای سیاسی وارده از غرب، مواضعی اتخاذ می‌کند که صادقانه نیست.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آژانس مبنی بر اینکه فعالیت ایران موردی در چارچوب حقوقی ندارد، بیان کرد: انتظار ما و سایر دولت‌ها این است که آژانس به شکل حرفه‌ای عمل کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود و اگر در چارچوب مبانی قانونی و استانداردهای حقوق بین‌الملل رفتار کند، قطعا جمهوری اسلامی ایران مشکلی با آن ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وجوه اصلی پرونده ایران فنی و حقوقی است که هیچ نقطه ابهامی در آن وجود ندارد و تمام موضوعات برای آژانس مشخص شده؛ اما اهداف سیاسی بر آژانس و ایران فشار می‌آورد.

شوشتری با بیان اینکه راه رسیدن به یک راه حل مشترک در مساله ایران بررسی حقوقی و فنی است، ادامه داد: اگر کشورهای غربی از رویکرد سیاسی دست بردارند و اجازه دهند پرونده ایران در یک فضای حقوقی و فنی بررسی شود، قطعا به نقاط بهینه‌ای خواهیم رسید.

دور دوم نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در تهران ۲۷ دی ماه برگزار شد./س

برچسب ها: مواضع ، آژانس ، انرژی اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.