حجت الاسلام رئيسي:

شهیدنواب صفوی الگوی دقیقی از حکومت اسلامی ارائه داد/ حکومت فاسد، انکر منکرات است

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينکه انکر منکرات حکومت فاسد است، گفت: نظام فاسد موجب گسترش فساد در جامعه مي‌‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام رئيسي در مراسم گراميداشت سالروز شهادت شهيد نواب صفوي اظهار داشت: آنچه ما در حالات و سلوک علمي و فکري نواب صفوي مشاهده مي‌کنيم حاکي از آن است که اين فرد خداخواه و ديندار بود.

معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: شهيد نواب صفوي زنده است چراکه پيام و سخنانش همچنان حيات دارد و مسير خود را مي پيمايد.

وي با بيان اينکه نواب صفوي با اتکاي به خدا و اعتماد به نفس توانست موفقيت مورد نظر خود را بدست آورد، تصريح کرد: شهيد نواب صفوي بدنبال دگرخواهي البته در پرتو خداخواهي بود و دوستي مردم را در پرتو دوستي خداوند مي‌دانست.

اين مقام ارشد دستگاه قضا با اشاره به مطرح شدن مباحثي مانند حقوق بشر، ادامه داد: درحال حاضر کساني ادعاي مردم دوستي و حقوق بشر دارند در صورتي که اين ادعاي آنها فقط براي تحکيم موقعيت، جلب توجه ديگران و جذب منافع بيشتر است.

وي با تأکيد براينکه اسلام مي‌تواند زندگي انسان را اداره کند، گفت: براي اداره زندگي انسان نياز به نسخه‌هاي شرقي و غربي نيست و اسلام توانسته زندگي کامل انسان را در پرتو تعاليم خود جاري سازد.

حجت الاسلام رئيسي با اشاره به کتاب حکومت اسلامي نواب صفوي تصريح کرد: شهيد نواب صفوي با اتکا به زمان‌شناسي، دشمن‌شناسي، و اسلام‌شناسي توانست بهترين الگوي اسلامي را طرح‌ريزي کند.

معاون اول قوه قضاييه اضافه کرد: شهيد نواب صفوي در مقابل انحرافات فکري و علمي، يک انسان مسلمان حساس است چرا که اسلام نيز به انحرافات فکري حساسيت نشان مي دهد.

وي با تأکيد بر زمان شناسي شهيد نواب صفوي اظهار داشت: امام خميني (ره) نيز با استفاده از علم زمان شناسي در آستانه پيروزي انقلاب توانست اين انقلاب را به درستي مديريت کند و پيروزي آن را فراهم آورد.

حجت الاسلام رئيس در ادامه با بيان اينکه شهيد نواب صفوي در مسائل اجتماعي عميقا به وحدت مسلمانان علاقه مند بود گفت: امروز دشمنان مي‌خواهد با اتکا به قوميت‌ها، زبان‌ها، گويش‌ها و اقليم‌ها در ميان مردم ايران و مردم مسلمان جهان تفرقه ايجاد کنند و اين يکي از راهبردهاي جدي دشمن است.

معاون اول قوه قضاييه با تأکيد بر عملکرد اخوان‌المسلمين تصريح کرد: مسلمانان جهان از جمله اخوان‌المسلمين بايد عقايد سيد قطب به عنوان يک عالم زمان‌شناس و دشمن‌شناس را در جهان اسلام پياده کند.

وي با بيان اينکه انکرمنکرات حکومت فاسد است افزود: نظام فاسد موجب گسترش فساد در جامعه مي‌شود.

حجت الاسلام رئيسي در ادامه گفت: شهيد نواب صفوي حملات بنيادي خود را متوجه حکومت فاسد پهلوي کرده بود چرا که او معتقد بود حکومت بايد براساس اسلام، در راستاي ضد استبدادي و ضد استثماري حرکت کند.

معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: مردم منطقه در انقلاب هاي جديد خود اسلام را مي‌خواهند و شهيد نواب صفوي نيز با مجاهدت‌هايي که در راه خدا انجام داده بود مردم را به سوي اسلام و دشمن ستيزي سوق مي‌داد.

وي خاطرنشان کرد: امروز هم رهبر معظم انقلاب در جايگاه کساني مانند نواب صفوي قرار دارد و جوانان کشور براي تثبيت اين انديشه بايد در راستاي انقلاب حرکت کنند.

**نواب صفوي  اولين کسي بود که براي حکومت اسلامي برنامه داد

در ادامه مراسم گراميداشت سالروز شهادت شهيد نواب صفوي ميردامادي يکي از همرزم هاي قديمي نواب صفوي در باره واکاوي اين شهيد گفت: شهيد نواب صفوي يک جريان است و کساني که اهل تحقيق سياسي هستند بايد شخصيت اين انسان بزرگ را مورد بررسي و پژوهش قرار دهند.

وي با بيان اينکه نسل جوان به دنبال حقايق است، ادامه داد: امروز کساني مي‌خواهند چراغ حقيقت روشن نباشد و شهيد نواب صفوي را زير سوال مي برند، حتي ادعا مي‌کنند که مي‌فهمند درصورتي که اينگونه نيست.

وي با انتقاد از تهاجم هاي صورت گرفته به عبد خدايي دبيرکل فدائيان اسلام ادامه داد: فدائيان اسلام در زمان مصدق باعث پيروزي وي شدند و  حتي زمينه ايجاد ملي شدن صنعت نفت را فدائيان اسلام بوجود اوردند.

همرزم قديمي شهيد نواب صفوي گفت: شهيد نواب صفوي براي مقابله با تهاجم عليه تشيع به دستور امام خميني (ره) از نجف به ايران بازگشت تا بتواند در مقابل جسارت به تشيع بايستد.

وي با انتقاد از اعطاي درجه شهادت به حسين فاطمي از سوي رئيس جمهور گفت: حسين فاطمي کسي است که در اصفهان از اسلام به مسيحيت تغيير دين داد، آقاي رئيس جمهور بايد بداند که هر کسي که به دست شاه کشته شده شهيد نيست.

ميردامادي با تأکيد بر سخنان آيت الله مکارم شيرزي اظهار داشت: آيت الله مکارم شيرازي بارها گفته‌اند اولين کسي که در اسلام براي حکومت اسلامي برنامه داد نواب صفوي بود.

وي با بيان اينکه شهيد نواب صفوي مظلوم تاريخ انقلاب اسلامي است اضافه کرد: امروز کساني در نظام جمهوري اسلامي نگران اجرايي شدن طرح هاي نواب صفوي هستند و مي خواهند با برنامه هاي وي مقابله کنند در صورتي که اين اقدام آنها نتيجه خوشايندي در بر نخواهد داشت.

* امروز رهبر معظم انقلاب به خاطر انس با خدا با آرامش درمقابل دشمنان ايستاده است

همچنين در ادامه مراسم حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با برشمردن شخصيت نواب صفوي اظهار داشت: شهيد نواب صفوي نداي توحيد سرمي داد و در راه خداوند گام برمي داشت.

وي افزود: نواب صفوي در زمان اعدامش چنان آرامشي داشت که به خاطر انس به خدا بر او تجلي شده بود امروز هم رهبر معظم انقلاب با همان آرامش در مقابل دشمنان ايستاده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: معاون ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار