عضو كميسيون انرژي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انرژي‌هاي تجديدپذير بايد نقش پررنگتري در توليد انرژي كشور داشته باشند

عضو كيمسيون انرژي گفت: انرژي‌هاي تجديد پذير علاوه بر سازگاري با محيط زيست به لحاظ اقتصادي بسيار مفيد و مقرون به صرفه بوده لذا بايد نقش پرنگتري در توليد انرژي كشور داشته باشند.

حبيب آقاجري نماينده مردم ماهشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آثار مثبت انرژي‌هاي تجديد پذير بر محيط زيست، گفت: انرژي‌هاي تجديدپذير به عنوان انرژي‌هاي پاك، علاوه بر سازگاري با محيط زيست به لحاظ اقتصادي بسيار مفيد و مقرون به صرفه بوده لذا بايد نقش پرنگتري در توليد انرژي كشور داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به وسعت جغرافيايي كشور، افزود: در كشور زمينه‌هاي مناسبي در  راه‌اندازي و بهره‌گيري از انرژي تجديدپذير وجود دارد چرا كه با استفاده بهينه از عناصر آب، باد و خورشيد مي‌توان استفاده از سوخت‌هاي فسيلي را به حداقل رساند.

عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اقدامات دولت در استفاده از سوخت‌هاي تجديدپذير، تصريح كرد:‌ اقدامات مطلوبي در احداث سدهاي آبي و شناسايي مناطق بادخيز صورت گرفته كه مي‌توان با افزايش تدابير و برنامه ريزي بلند مدت، از مزاياي اين انرژي پاك بهره‌مند شد.

وي در پايان تاكيد كرد: با وجود پتانسيل‌هاي فراوان براي احداث و بهره‌گيري از انرژي خورشيدي در كشور، اقدامات مطلوبي در اين بخش صورت نگرفته لذا اهتمام ويژه مسئولان امر را مي‌طلبد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار