اذعان روزنامه "واشنگتن پست":

تحريم‌هاي غرب عليه ايران، فشار اقتصادي بر خود تحريم کنندگان را افزايش داده است

"جابي واريك" خبرنگار امور ايران روزنامه "واشنگتن پست" در مقاله امروز خود در مورد "تحريم‌هاي ضد ايراني" اذعان نموده كه تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران سبب وارد آمدن فشار اقتصادي بر خود كشورهاي تحريم كننده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، واريك در ابتداي مقاله خود به بي تاثير بودن تحريم‌هاي غرب عليه ايران اشاره مي‌كند و مي‌گويد "زماني كه اروپائيان بنادر خود را در تابستان سال گذشته ميلادي بسوي تانكرهاي نفتكش ايراني بستند، جمهوري اسلامي ايران روابط تجاري و نفتي خود با شرق را گسترش داد. كشورهايي چون چين، هند و كره جنوبي عليرغم انتقاد كشورهاي غربي تحريم كننده ايران بازار مطمئن خود با ايران را حفظ نمودند."  

وي اشاره مي‌كند كه اوباما در تقلاست تا "ائتلاف كشورهاي همراهي كننده با تحريم‌هاي عليه ايران را در كنار خود نگه دارد." 

نويسنده در ادامه مقاله اذعان دارد كه كشورهاي همسايه ايران و كشورهاي آسيايي كماكان به مبادلات نفتي خود با جمهوري اسلامي ايران ادامه مي‌دهند و اشاره مي‌كنند "كشورهاي حامي آمريكا در اعمال تحريم‌ها در مورد اين مسئله متزلزل هستند. كره جنوبي تا اواخر سال گذشته ميلادي مبادلات تجاري و نفتي خود با ايران را افزايش داد. تركيه كشور همسايه ايران نيز شريك تجاري جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود و بصورت مبادله نفت در برابر طلا به خريد نفت از ايران ادامه مي‌دهد." 

اين در حاليست که از سوي ديگر نشريه تايمز هند در گزارشي نوشته است: يک گزارش که در کنگره آمريکا منتشر شد اعلام کرد که هند در اجراي تحريم‌هاي آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران ترديد دارد. 

اين گزارش ترديد هند را ناشي از تکيه دهلي‌نو بر تهران در مسايلي چون افغانستان و نيز روابط تاريخي، فرهنگي و اقتصادي ميان دو ملت دانست.

اداره تحقيقات کنگره آمريکا در تازه‌ترين گزارش خود درباره ايران گفت: "روابط تجاري، اقتصادي و تاريخي و نيز احتياج راهبردي هند براي دسترسي به افغانستان موجب شده است که اين کشور در اجراي همه وجوه تحريم‌هاي آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران ترديد داشته باشد."

معافيت هند از تحريم‌ها در تاريخ هفتم دسامبر 2012 تمديد شد.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار