خوزستان/رييس انجمن مغز و اعصاب ايران:

درمان سكته‌هاي مغزي در كشور به روز نيست

رييس انجمن مغز و اعصاب ايران گفت: با اين‌كه سكته‌هاي مغزي در كشور زياد ديده مي‌شود ولي درمان آن به روز نيست. همچنين روش‌هاي انتقال اين بيماران به بيمارستان مناسب نيست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر مسعود نبوي اظهار كرد: با پير شدن جامعه، تعداد سكته‌هاي مغزي نيز افزايش مي‌يابد. در همه بيمارستان‌ها بايد واحدي به نام واحد سكته فعال باشد در حالي كه اين واحد اكنون بسيار بسيار محدود و تنها در برخي نقاط كشور وجود دارد.

وي تصريح كرد: بيمار سكته مغزي بايد به سرعت به بيمارستان منتقل شود و چون اين بيماري ناگهاني رخ مي‌دهد، سرعت در درمان آن بسيار موثر است.

رييس انجمن مغز و اعصاب ايران ادامه داد: در اين زمينه واقعا مشكل وجود دارد و ما از روش‌هايي كه سال‌ها‌ است در دنيا انجام مي‌شود بسيار كم و محدود استفاده مي‌كنيم. نياز است استفاده از روش‌هاي درماني به روز دنيا در ايران گسترش يابد.

وي درباره وضعيت بيماران ام‌اس كشور نيز گفت: براي تشخيص بيماري ام‌اس مشكلي نداريم ‌ولي برخي داروهاي مورد نياز اين بيماران به كشور وارد نمي‌شود و براي تامين و واردات اين داروها نمي‌توان كاري كرد.

نبوي ادامه داد: البته برخي داروهاي ام‌اس در ايران ساخته شده كه در كشورهاي ديگر وجود ندارد و اين نقطه عطفي در حوزه درمان كشور است.

وي عنوان كرد: انجمن مغز و اعصاب تنها نهاد تخصصي سياست‌گذار روابط بين وزارت بهداشت و جامعه نورولوژيست است كه همه مسايل مربوط به بيماري‌هاي مغز و اعصاب، داروهاي مورد استفاده و مسايل صنفي نورولوژيست‌هخا را بررسي مي‌كند./س
برچسب ها: درمان ، سکته ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.