وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

حضور فیلم اولی ها در جشنواره بین المللی فیلم فجر از نقاط قوت این رویدادبزرگ هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی ویژگی های برجسته سی و یکمین جشنواره بین الملل فیلم فجر اشاره و حضور فیلم اولی ها را از نقاط قوت این رویداد بزرگ هنری عنوان کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "سید محمد حسینی " با بیان این مطلب افزود: در جشنواره سی و یکم بیش از 15 اثر سینمایی از کارگردانان اول- فیلم اولی ها- اکران خواهد شد.  
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور توضیح داد: خوشبختانه امسال آثار خوب و با کیفیتی ساخته شده و تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این نشانگر اقبال گسترده فیلمسازان به این رویداد بزرگ هنری است.  
نایب رییس شورای عالی سینما یادآور شد که در جشنواره سی و یکم فیلم فجر تنوع بسیار زیادی را در آثار ارایه شده در بخش های مختلف بویژه تنوع اقلیمی شاهدیم که موضوع های گوناگون و متنوعی را با لهجه ها و گویش های محلی در آثار سینمایی بیان می کنند.  
حسینی، اقلیمی شدن آثار را در جشنواره فیلم فجر نشانگر مردمی شدن سینمای ایران دانست و گفت: این بیانگر آن است که سینما متعلق به یک قشر و یا شهر خاص نیست.  
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به برپایی همزمان جشنواره فیلم فجر در چند استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با سی دوره تجربه بدست آمده امسال شاهد هرچه باشکوهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر در کشور باشیم.
نایب رییس شورای عالی سینما به تعامل مستمر بین وزارت ارشاد و اهالی سینما اشاره و گفت: تعامل بجای تقابل با هنرمندان و اهالی سینما همواره مورد تاکید ما بوده و جذب حداکثری را به عنوان رویکرد در برنامه داشتیم.
وی همچنین یادآورشد که ضعف ها و اشکلاتی هم بوده که باید با همدلی و تبادل نظر فارغ از تفرقه و جدایی و تنش برطرف شود.  
به گفته حسینی، در این دوره از جشنواره فیلم فجر از تمامی سینماگران، پیشکسوتان و صاحبنظران دعوت شده که در برنامه ها، نشست ها و داوری های جشنواره شرکت کنند و بطور یقین ما از نظرات همه سینماگران و صاحب نظران بهره خواهیم برد.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سعی شده که جوابگوی نیازهای سینمای خارج از کشور هم باشیم، درشرایط کنونی به رغم کمبود بودجه به جهت معرفی فرهنگ اصیل و غنی ایرانی اسلامی، هفته های فیلم در کشورهای مختلف در حال برگزاری است که سعی شده در این رویدادها سینمای کشور به جهان معرفی شود.  
به گفته حسینی، پخش فیلم های ایرانی با دوبله به زبان کشورهای مقصد با اقبال چشمگیر مخاطبان روبه رو شده و این نشانگر جایگاه و اثر گذاری آثار ارزشمند ایرانی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار