خوزستان/

نبود یارانه کتاب محدودیت در برگزاری نمایشگاه بود

استاندار خوزستان گفت: امسال نبود یارانه کتاب، یک محدودیت در برگزاری نمایشگاه بود اما با پیگیری‌های مدیرکل ارشاد خوزستان در تلاش هستیم که یارانه کتاب تا قبل از پایان نمایشگاه به دست مردم برسد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدجعفر حجازی در بازدید از نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان خوزستان سطح کمی و کیفی این نمایشگاه را نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر دانست و اظهار داشت: نسبت به سال گذشته استقبال مردم بسیار خوب بوده و فروش محصولات فرهنگی افزایش یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که هیچ استانی به جز تهران و خوزستان در سال‌جاری به دلیل محدودیت مالی نمایشگاه کتاب برگزار نکرده است، ادامه داد: در این نمایشگاه 440 ناشر از سراسر کشور با 47 هزار عنوان کتاب حضور دارند که محصولات خود را در قالب 500 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف عرضه می‌کنند.

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرهنگی

وی با ابراز خرسندی از انتقال نمایشگاه کتاب از محل موزه به فضای بزرگ‌تر و مجموعه وسیع‌تر عنوان کرد: در آینده با ساخت یک نمایشگاه جدید مکان فعلی به عنوان یک نمایشگاه دائمی فرهنگی راه‌اندازی می‌شود و کارهای فرهنگی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

استاندار خوزستان با بیان فرمایش مقام معظم رهبری بر افزایش نهضت مطالعه و فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از راهکارهای مؤثر بر افزایش فرهنگ مطالعه بوده و باعث افزایش انگیزه در میان عموم مردم می‌شود.

حجازی در خصوص یارانه کتاب گفت: امسال نبود یارانه کتاب، یک محدودیت در برگزاری نمایشگاه بود اما با پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تلاش هستیم که یارانه کتاب تا قبل از پایان نمایشگاه به دست مردم برسد.

افزایش نرخ حمل و نقل 40 درصدی کتاب

وی افزود: امسال با افزایش نرخ حمل و نقل کتاب مواجه بودیم که 40 درصد افزایش داشته است که این مسئله باعث شد برای حمل کتاب‌های بیشتر از استان‌های دیگر با محدودیت بودجه مواجه شویم و کتاب‌های کم‌تری را وارد کنیم.

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله با نطرسنجی‌هایی که از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد به اشکالات کار پی می‌بریم و سعی می‌کنیم در نمایشگاه‌های بعدی این مشکلات برطرف شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.