اصفهان/

25 نشریه به نشریات اصفهان اضافه می‎شود

استان اصفهان دارای بیش از 190 نشریه است که به تازگی مجوز 25 نشریه دیگر نیز صادر شده است تا آمار نشریات اصفهان را به 216 نشریه برساند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، در استان اصفهان پنج روزنامه، 26 هفته‌نامه، هفت دو هفته‌نامه، 43 ماهنامه، شش دو ماهنامه، 83 فصلنامه و 21 دو فصلنامه وجود دارد.

نشریاتی که بسته به موضوعات آنها مسائل مختلف و متنوعی را مورد بررسی قرار می‎دهند، کیفیت از جمله مهم‌ترین عواملی است که نشریات در تقابل با یکدیگر برای رسیدن به آن با هم رقابت می‎کنند.

اما نوسانات بازار کاغذ مشکلاتی جدی برای مطبوعات این استان به وجود آورده است که البته این مورد اندکی در کیفیت نشریات تأثیر داشته است و آن را مطلوب‎تر کرده است.

اما در این نوسانات بازار نشریات که برخی از آنها را  به تعطیلی کشانده است و برخی‎ها را کم کار کرده است، اما به تازگی خبر از صدور 25 مجوز توسط اداره فرهنگ و ارشاد  برای نشریات شنیده می‎شود.

از این پس216 نشریه در استان اصفهان مجوز دارند و در صورت فعالیت این 25 نشریه مجوز گرفته، 165 نشریه در اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بیش از 70 درصد مجوزهای صادر شده در اصفهان، مربوط به شهر اصفهان و مابقی مربوط به شهرستان‎های اطراف است.

وی با بیان اینکه،  6 هفته نامه، 12 ماهنامه، 2 دو ماه نامه، 4فصل نامه و یک مورد دو فصل نامه از جمله نشریات مجوز گرفته است، ادامه داد: در نظر داریم تا تمام شهرستان‎های اصفهان دارای حداقل یک نشریه باشند به همین دلیل، برای صدور مجوز اولویت در دست شهرهای فاقد نشریه است.

علی حاج زکی با ضروری دانستن توجه به کمیت نشریات گفت: در نشریات اصفهان باید رقابت مسالمت آمیز به وجود آید تا هم کمیت و هم کیفیت آنها را بالا ببرد./ج1


برچسب ها: ماهنامه ، نشریه ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.