ویژه شهروندان منطقه 6 ؛

اجرای طرحی گسترده در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی

رئیس ستاد مدیریت و بحران شهرداری منطقه، از طرحی گسترده در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به منظور توانمندسازی شهروندان در مواجهه با حوادث غیرمترقبه خبر داد.

مهدی خسروانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار داشت: دبیرخانه ستاد بحران منطقه 6 در طرحی گسترده اقدام به آموزش مدیریت  بحران، کمک های اولیه و آتش نشانی در منازل مسکونی، ادارات، سازمان ها و مدارس می نماید.
وی افزود: زلزله های متعدد و ویرانگر، سیل های مخرب و دهها حادثه دیگر ایجاب می کند تا همه شهروندان آموزه های لازم را با آگاهی بخشی، برنامه ریزی  صحیح و مداخله پیش از وقوع ببینند تا از میزان خسارات جانی و مالی کاسته شود.
خسروانی با اشاره بر لزوم آموزش به اقشار مختلف جامعه به هنگام رخدادها و بلایای طبیعی تصریح کرد: آموزش های مقابله با زلزله، مهار آتش سوزی، شناسایی اماکن پر خطر و امن ترین مکان برای اسکان و... از جمله آموزش هایی است که با مراجعه به منازل مسکونی شهروندان، ادارات و سازمان ها، مدارس و مهد کودک ها، سینماها و بیمارستان ها در حال برگزاری است.
وی در ادامه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر آموزش، با تجهیزات و وسایل مخصوص کمک های اولیه، امداد و نجات و ماموریت های آتش نشانی آشنا و با عضویت در گروه واکنش اضطراری به نام "دوام" دوره های آموزش های پیشرفته را فرا می گیرند.
خسروانی خاطر نشان کرد: این آموزش ها 10 ساعته است و گردهمایی به نام مدیریت اماکن حضور دارند که هر شخص در این گروه با توجه به علاقه خود مسئولیتی را بر عهده می گیرد.
علاقمندان برای آموزش های پیشرفته می توانند با ستاد بحران مراجعه کنند و عضو گروه واکنش اضطراری محله شوند و تاکنون یک هزار نفر از دانش آموزان آموزش دیده اند./ل
برچسب ها: شهروندان ، حوادث ، بلایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار