در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش؛

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین ایران و عمان برگزار می‌شود

فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "ناخدایکم سیدامید گلستانه" فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم دریایی ارتش با اعلام اینکه دیروز یک فروند ناو عمانی "نصر البحر" در اسکله منطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت، گفت: سوانح مختلف دریایی و یا مواجهه باشرایط نامساعد جوّی از عواملی است که همواره ایمنی شناورها را در دریا تهدید کرده و موجب صدمه دیدن کارکنان کشتی‌ها می‌شود.

وی افزود: در این‌گونه مواقع، اجرای عملیات به موقع امداد و نجات در دریا ضمن نجات خدمه و شناورها از میزان خسارات و تلفات می‌کاهد که در همین راستا منطقه یکم دریایی ارتش مأموریت دارد تا با به‌کارگیری بخشی از یگان‌های سطحی و پروازی منتخب و یگان‌هایی از نیروی دریایی سلطنتی کشور عمان، رزمایش امداد و نجات دریایی مشترک را در محدوده آب‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار کند.

گفتني است، دیروز ناو گروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان به منظور تأمین امنیت منطقه و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، منطقه یکم دریایی بندرعباس را به مقصد آب‌های آزاد و بین‌المللی ترک کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار