مخالفت مرسی با دخالت نظامی فرانسه در مالي

مرسی در جمع سران کشورهای عربی گفت :« ما به هیچ وجه با دخالت نظامی در مالی موافق نیستیم زیرا این اقدام به درگیری در منطقه دامن خواهد زد.»

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد محمد مرسی رئیس جمهور مصر دوشنبه مخالفت خود را با دخالت نظامی فرانسه در مالی اعلام کرد.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست اقتصادی سران کشورهای عربی در ریاض مخالفت خود را با دخالت نظامی فرانسه در مالی اعلام کرد.

مرسی در جمع سران کشورهای عربی گفت :« ما به هیچ وجه با دخالت نظامی در مالی موافق نیستیم زیرا این اقدام به درگیری در منطقه دامن خواهد زد.»

وی افزود :« ما خواستار این هستیم این دخالت مسالمت آمیز و توسعه بخش باشد.»

رئیس جمهور مصر افزود :« به هیچ وجه نمی پذیریم که هیچ طرفی خشونت یا حمله ای انجام دهد و همچنین نمی خواهیم کانون درگیری خونبار جدیدی در مرکز آفریقا که بین شمال عربی و عمق آفریقا قرار دارد به وجود آید.»

مرسی در این نشست افزود :« از شما می خواهم از الجزایر درخصوص آنچه که در این کشور رخ داد حمایت کنید. ما همواره مقابل کسانی قرار داریم که برای تعرض به استقلال ، اراده یا امنیت هر یک از کشورهای عربی تلاش می کنند.»

نظامیان فرانسه برای مقابله با تندروها در شمال مالی به دخالت نظامی در این کشور دست زدند.

شورشیان همچنین به مجتمع گازی در صحرای الجزایر حمله کردند و شماری را گروگان گرفتند که ارتش الجزایر مجبور شد دخالت کند که در جریان آن شماری از گروگان گیرها را کشته شدند.
برچسب ها: مرسی ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار