پاسخ بهمنی به حکم دیوان محاسبات:

حکم انفصال به معنی عزل از ریاست بانک مرکزی نیست/ برداشت30 هزار میلیارد ریال بصورت علی الحساب از بانک های متخلف

موضوع ابلاغ حکم انفصال بهمنی از سوی دیوان محاسبات که امروز اعلام شد بیشتر برای بررسی تخلفات بانک ها و ارائه جزیئات تکمیلی این تخلفات به دیوان محاسبات است.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بحث برداشت از حساب بانک ها توسط بانک مرکزی کاملا براساس مصوبه هیئت وزیران است و این برداشت انجام شده به صورت علی الحساب است.

وی تصربح کرد: تمام برداشت های انجام شده توسط بانک مرکزی از حساب بانک ها براساس مصوبه هیئت دولت به حساب خزانه واریز شده که تمام مدارک آن موجود است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که تاکنون بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال بصورت علی الحساب برداشت از حساب بانک ها انجام شده است اظهار داشت: بانک مرکزی براساس مصوبه هیئت دولت در صورت نیاز باز هم از حساب بانک ها برداشت و به حساب خزانه واریز می کند.

 بهمنی تاکید کرد: بحث حکم انفصال که از سوی دیوان محاسبات کشور امروز ابلاغ شده به هیچ عنوان به معنی انفصال از ریاست بانک مرکزی نیست بلکه موضوع تسریع در رسیدگی به تخلفات بانک ها مطرح است که مدارک آن در اختیار دیوان محاسبات برای بررسی بیشتر تخلفات بانک ها ی متخلف گذاشته شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار