سنندج/

350 میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم خط لوله اتیلن کشور در کردستان لازم است

فرماندار شهرستان سنندج، با اعلام اینکه به طورکلی دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه انتقال طولانی ترین خط لوله اتیلن کشور، هزینه شده است، گفت: برآورد میزان هزینه مالی خط لوله در استان کردستان 350 میلیارد ریال می باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، میرزایی اصل در جلسه تسریع و رفع مشکلات فاز دوم پروژه انتقال طولانی ترین خط لوله اتیلن کشور، گفت: این پروژه از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان کردستان است، که در قالب طرح مهر ماندگار کلنگ زنی شده و باید طی چند ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی با با بیان اینکه به طورکلی دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: برآورد میزان هزینه مالی خط لوله در استان کردستان 350 میلیارد ریال می باشد.
 وی همچنین اضافه کرد: از این میزان اعتبار تا کنون 20 میلیارد تومان برای تملک زمین در کردستان هزینه شده است.
میرزایی اصل طول مسیر این خط لوله در سطح استان را 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی 77 درصد در کردستان در حال احداث است.
فرماندار سنندج از اشتغالزایی 10 هزار نفر کردستانی در پایان این طرح خبر داد و افزود: پیش بینی می شود که این خط لوله در کردستان تا نیمه اول سال آینده راه اندازی شود.وی افزود: وی در پایان گفت: اجرای این طرح و سرمایه گذاری ایجاد شده تحول عظیمی در اشتغال و رونق اقتصادی کردستان و شهرستان سنندج به وجود خواهد آورد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.