ياسوج/

رشد فرهنگی زیربنای رشد جامعه است

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی کار فرهنگی را زمینه انسان سازی عنوان کرد و بیان داشت: تامین کامل امکانات جامعه بدون درنظر گرفتن و رشد فرهنگی بی فایده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ستار هدایت خواه در جمع برخی فعالان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم مطالبات فرهنگی بسیار کمی از مسئولان دارند و یا اصلا ندارند اظهار داشت: بیشتر مطالبات مردم پیرامون مسائلی همچون اشتغال، جاده، آب و ... است که یکی از کارهایی که در حوزه فرهنگ باید انجام شود تغییر مطالبات و ایجاد حساسیت در مردم نسبت به مسائل فرهنگی است.

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی با بیان اینکه برای تغییر این فضای فرهنگی نهادهای رسمی ما ناکافی و هم ناکارآمد هستند، اظهار داشت: در دو دوره که در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم تلقی ام این بود که احتمالاً می شود کارهایی از این طریق انجام داد ولی بعد از مدتها متوجه شدیم که وقتی حرف از فرهنگ می زنند، دلها با ذهنها بیگانه است.

وی کار فرهنگی را زمینه انسان سازی عنوان کرد و بیان داشت: تامین کامل امکانات برای مردم بدون درنظر گرفتن و رشد فرهنگی بی فایده است.

نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه به نسبت 10 برابر شدن بودجه، تأثیرات فرهنگی و فضای فرهنگی کشورتغییر نکرده است تصریح کرد: برخی ادارات برای ارائه گزارش کار به مافوق، کار فرهنگی انجام می دهند در حالیکه در کار فرهنگی انگیزه انجام دهنده در محصول و مخاطبش تأثیرگذار است.

هدایت خواه همچنین مقطعی بودن بسیاری از فعالیتهای فرهنگی نهادها را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: شرط اصلی برای تحول در انسان ها در کار فرهنگی، مداومت در کار است و یک برنامه فرهنگی آنقدر باید تکرار شود که در انسانها تبدیل به ملکه گردد.

نماینده بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای مقطعی تحول ایجاد نمی کنند و اثر مقطعی دارند، افزود: بسیاری از فعالیت هایی که در عرصه های رسمی انجام می شود به صورت مقطعی و پراکنده و بدون کیفیت بوده که تناسب فعالیتها با نیاز گروه ها و مخاطبان و روحیه جهادی از دیگر شروط موفقیت در تولید فضای فرهنگی مناسب و هوای پاک فرهنگی برای تنفس روحی و معنوی مردم است./س

برچسب ها: فرهنگ ، رشد ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.