اذعان روزنامه عکاظ عربستان به وجود ميليونها فقير و تهيدست در اين کشور

مراجعه ميليونها شهروند عربستاني براي ثبت نام در صندوق تامين اجتماعي نشانه محروميت ميليونها عربستاني است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نهرين نت ؛ اين در حالي است که گزارشهاي منتشر شده در غرب نشان مي دهد پادشاه عربستان هشتصد ميليارد دلار ثروت دارد و وليعهد سابق وي که سال گذشته  مرد از خود هشتصد ميليارد دلار ثروت براي وارثانش به ارث گذاشته است . 

مراجعه ميليونها عربستاني به صندوق تامين اجتماعي يکي از نشانه‌هاي فقر در نظام سعودي و مهر تأييدي بر سيطره خانواده حاکم و ثروتمندان بر ثروت اين کشور است در حاليکه ميليونها نفر از مردم آن با وجود درآمدهاي هنگفت نفتي که سال گذشته به سيصد و پنجاه ميليارد دلار رسيد در فقر و تنگدستي به سر مي برند. سال گذشته روزانه به طور متوسط عربستان يک ميليارد دلار درآمد نفتي داشته است.فقر و تهيدستي در عربستان اشکال مختلفي دارد مانند بيکاري ، محروميت از مسکن و نيازمنداني که مجبورند به صندوق تامين اجتماعي مراجعه کنند.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان امروز تحقيقي را درباره ناخرسندي مردم از مبالغ ناچيزي که دولت عربستان براي نيازمندان به کمکهاي صندوق تامين اجتماعي اختصاص داده است منتشر کرد.
عکاظ به طور مثال به شخصي به نام محمد صديق اشاره مي کند که خانواده اش از يازده نفر تشکيل شده است و هر هفته چهل کيلومتر طي مسافت مي کند تا به دفتر تامين اجتماعي در منطقه جازان برسد و به او در مجموع صدو بيست ريال هر هفته معادل سي دلار داده مي شود تا نيازهاي فرزندانش را براي تحصيل از لباس گرفته تا لوازم التحرير بپردازد. سالم احمد از دانشجويان سعودي مي گويد صدو بيست ريال براي يک لباس نيز کافي نيست.غازي نتو مي گويد يک هفته است که به همراه مادر هشتاد ساله اش به دفتر تامين اجتماعي مراجعه مي کند اما تاکنون مقرري قطع شده آنان پرداخت نشده است. 

عبد الله عمري مي گويد مادرش که از بيماريهاي زيادي رنج مي برد نمي تواند به دفتر تامين اجتماعي مراجعه کند و شصت روز است که در حال تکميل پرونده مادرش است .ام عبد الله مي گويد پنج روز است که براي تکميل پرونده اش مراجعه مي کند.از طرف ديگر شماري از شهروندان عربستاني در حالي در حلبي‌آبادها زندگي مي کنند که خاندان آل سعود در کاخهاي رويايي زندگي مي کنند.سعيد زهراني و  ماهر عنزي مي گويند حقوق تامين اجتماعي ديگر براي تأمين هزينه هاي زندگي جوابگو نيست.

محمد شريهي و خالد حربي مي گويند بايد در تعدادي از استانها شعبه هايي ايجاد شود تا مردم مجبور نشوند مسافت دويست کيلومتر را طي کنند تا به دفتر تامين اجتماعي برسند.در حالي که ميليونها عربستاني از فقر رنج مي برند مطبوعات غربي به تازگي با انتشار گزارشي اعلام کردند ثروت عبد الله بن عبد العزيز پادشاه عربستان بيش از هشتصد ميليارد دلار است بر اساس اين گزارشها دختران و پسران و همسران امير سلطان بن عبد العزيز وليعهد سابق عربستان نيز از وي هشتصد ميليارد دلار ، ارث برده اند.

مجلس مشورتي عربستان نيز اعلام کرده است بيست و دو درصد مردم اين کشور را فقرا تشکيل مي دهند.اين آمار براي  وزارت امور اجتماعي عربستان در سال 2011 ميلادي است. در اين گزارش از وجود سه ميليون سعودي زير خط فقر صحبت شده است.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: عکاظ ، فقیر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار