رودهن/

نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران بی بدیل است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: نقش برجای مانده زنان این مرز و بوم با تشویق همسران، فرزندان و برادرانشان برای مقابله با دشمنان در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی بی بدیل است.

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: امام خمینی (ره) با جامعه شناسی و روانشناسی عمیق از قدرت نفوذ زنان به عنوان زن، مادر و همسر در جهت حرکت انقلاب اسلامی به نحوی شایسته استفاده کردند.

وی گفت: هیچ یک از رهبران کشورهای جهان از نیروی زنان که یکی از ارکان مهم در حرکت ها و جنبش هاست، استفاده نکردند.

قاسمی فرزاد افزود: حضور شیر زنان همپای مردان در عرصه های ایثار، جهاد و شهادت و همچنین تقویت روحیه مردان از نظر روحی و معنوی آنان را به سنگرهای جهاد گسیل داد و به برکت حضور زنان امروز ما شاهد پیروزی های فراوان ایران اسلامی هستیم.

فرماندار دماوند بیان کرد: بعد از انقلاب شکوهمند نیز نقش زنان برای ادامه مسیر و مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب مشهود است طوری که اگر چنین نبود انقلاب ما دچار شکست و گسست می شد.

قاسمی گفت: شهدای هسته ای همانند شهید روشن ها، شهید علی محمدی ها و دیگر شهدای این دیار در دامان مادرانی پرورش یافتند که برای اعتلای ایران اسلامی از هرگونه جانفشانی دریغ نکردند.

وی نقش زنان در دستگاه های دولتی، اداری و اجتماعی را در تقویت روحیه مقاومت مؤثر خواند و افزود: ایام الله دهه فجر نیز فرصت مناسبی برای تجدید و تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی و پایداری است.

فرماندار دماوند بیان کرد: انقلاب اسلامی که به تعبیر امام خمینی(ره) انفجار نور بود، توانست در قرون متمادی سردمداران ظلم و ستم را درهم بکوبد و فضایی مناسب برای رشد و تعالی انسان مطابق با قرآن و اسلام بوجود آورد.

وی افزود: نگاه اجمالی به سال های قبل از 1357 بیانگر اهمیت و ارزشمندی انقلاب اسلامی است و متوجه تحولات بزرگ این انقلاب شکوهمند در داخل و خارج کشور خواهیم شد.

فرماندار دماوند بیان کرد: جمهوری اسلامی بعد از حکومت پیامبر اکرم(ص) و دوران کوتاه خلافت امیرالمومنین تنها حکومتی بود که بر مبنای قرآن و اسلام بنا شد البته حکومت هایی با داعیه اسلامی بودن و شیعه بودن برسرکار آمدند که بعد از مدتی ادعای واهی آنان آشکار شد.

قاسمی فرزاد گفت: انقلاب شکوهمند ایران زلزله ای در جهان ایجاد کرده که هر چه می گذرد آثار تعالی و شدت آن بیشتر در جهان هویدا می شود.

وی پیش بینی های امام راحل در مورد نابودی و فروپاشی سردمداران کفر چه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی همانند مصر، شوروی سابق و ... را نشان از نگاه عمیق و ژرف ایشان نسبت به مسائل سیاسی عنوان کرد./س


برچسب ها: زنان ، انقلاب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.