زنجان/

عدم قابلیت اجرای طرح پرورش گوسفند افشاری در برخی مناطق زنجان

معاون فرماندار زنجان گفت: برخی مناطق استان زنجان قابلیت اجرای طرح گوسفند افشار را ندارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمدرضا براتی در جلسه توسعه کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: حاشیه منطقه قزل‌اوزن زنجان به دلیل داشتن آب و هوای گرم و داشتن 40 درجه سانتی‌گراد دمای هوا، قابلیت اجرای طرح گوسفند افشار را ندارد.

وی با بیان اینکه ضروری است برای اجرای این طرح زمینه پرورش گوسفند دیگر نیز فراهم شود، افزود: زنجان ظرفیت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های دامپروری دارد.

معاون فرماندار زنجان عدم افزایش شعب بانک کشاورزی را در مناطق مختلف استان موجب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان دانست و افزود: آوردن ضامن برای امضای برگه‌های تسهیلات به دلیل بعد طولانی مسافت برای کشاورزان مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی بر ضرورت حل مشکلات کشاورزان تاکید کرد و گفت: تکمیل پرونده در 20 روز نیز از مشکلات کشاورزان برای دریافت تسهیلات محسوب می‌شود.

براتی با بیان اینکه شهرستان زنجان دارای بیشترین معرفی شده‌ها به بانک کشاورزی است، افزود: اما خروجی این معرفی‌ها مطلوب نیست.

*نبود بانک کشاورزی در برخی مناطق زنجان

وی با اشاره به اینکه مردم مناطق قره‌پشتلو و زنجانرود با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: نبود بانک کشاورزی در این مناطق موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

معاون فرماندار زنجان بر ضرورت افزایش شعبات بانک کشاورزی در مناطق استان تاکید کرد و گفت: در داخل شهرستان زنجان شعبات بانک کشاورزی کم است.

مدیرکل امور روستایی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت حل مشکلات کشاورزان تاکید کرد و افزود: برخی از پرونده‌های مربوط به بخش کشاورزی تا مرحله معرفی ضامن پیش رفته اما هنوز موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند.

بیگدلی با بیان اینکه مراجعات زیادی به دفتر امور روستایی می‌شود، افزود: این مشکلات ضروری است حل شود./ج1

برچسب ها: گوسفند ، کشاورز ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.