سنندج/

بهره برداری از 71 پروژه گازرسانی دهه فجر امسال در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به بهره برداری از 71 پروژه گازرسانی با هزینه ای معادل 300 میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، مهدوی، گفت: این تعداد پروژه را گازرسانی به 50 روستا، دو شهر، 10 واحد صنعتی و کشاورزی و 9 پروژه مسکن مهر در سطح استان ذکر کرد.
وی افزود: در ایام دهه فجر ساکنان چهار روستا در شهرستان بانه، 20 روستا در بیجار، پنج روستا در دهگلان، دو روستا در دیواندره، پنج روستا در سقز، سه روستا در سنندج، هشت روستا در قروه و سه روستا در شهرستان کامیاران از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
مهدوی اضافهن کرد: همچنین در این ایام ساکنان دو شهر شویشه سنندج و صاحب سقز به جرگه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیوندند.
وی همچنین به گازرسانی به 10 واحد صنعتی و کشاورزی استان در ایام الله دهه مبارک فجر نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام گازرسانی به چند مورد مرغداری و کشتارگاه صنعتی به بهره برداری می رسد.
وی همچنین به افتتاح 9 پروژه مسکن مهر در سطح استان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این مدت چهار پروژه مسکن مهر در سنندج، یک پروژه در بیجار، یک پروژه در سقز، یک پروژه در قروه و دو پروژه در کامیاران به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداری 50 روستا در ایام دهه فجر امسال در استان، گفت: تا پایان دهه فجر شمار روستاهای گازدار استان به 674 روستا افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: با احتساب روستاهای قابل بهره برداری در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای گازدار شده در سال جاری در سطح استان به 114 روستا خواهد رسید.
مهندس مهدوی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع 25 شهر استان کردستان اکنون ساکنان 22 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: با افتتاح پروژه گازرسانی به دو شهر شویشه و صاحب در دهه فجر، شمار شهرهای برخوردار از گاز طبیعی در پایان این دهه به 24 شهر افزایش می یابد.
وی همچنین یادآور شد: اکنون 960 واحد صنعتی استان گازدار است که در پایان دهه فجر این تعداد به 970 مورد افزایش می یابد./س
برچسب ها: گاز ، فجر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.