شهرکرد /

پیشرفت 85 درصدی مرمت مسجد حاج شیخ علی شهر بروجن

كارشناس حفظ و احیای آثار تاریخی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 85 درصدی تعمیر و مرمت مسجد حاج شیخ علی بروجن خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان :

امین صالح ریاحی گفت: مرمت مسجد حاج شیخ علی بروجن، با هزینه اعتباری بیش از یك هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی با بیان اقدامات انجام شده برای تعمیر و مرمت مسجد حاج شیخ علی بروجن، گفت: جمع آوری اندود های نامناسب و الحاقی تاق ها و بدنه ها، جمع آوری بتن مسلح روی بام و خاكبرداری و سبك سازی با كونال بندی از اقدامات انجام شده برای تعمیر و مرمت این بنای تاریخی می باشد.

صالح ریاحی گفت: بام سازی و ایزولاسیون، بند كشی شبستان با گچ، تعمیر تاق‌ها و بدنه های آجری، اجرای كانال ناكش از داخل حیاط و معبر بیرونی، نصب تاسیسات روشنایی و نصب سیستم اذان گوی دیجیتال از عملیات تعمیر و مرمت این مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

مسجد حاج شیخ علی بروجن در سال 1380 به شماره 4230 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است./س

برچسب ها: پیشرفت ، مرمت ، مسجد ، شیخ علی ، بروجن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.