معاون وزیر و مدیرکل هیئت امنا دانشگاه‌ها و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اینک سهم دریا و اقیانوس در متون درسی ناچیز است.

‌به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مهدی ایرانمنش ديروز در نشست اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان‌های ساحلی کشور در بوشهر اظهار داشت:  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به گسترش رشته‌های مرتبط با دریا و اقیانوس اهتمام جدی دارد.
ایران منش افزود: در گذشته فقط یک کمیته و رشته مهندسی کشتی‌سازی در رشته‌های دانشگاهی وجود داشت که هم اینک تبدیل به گروه علوم و فنون دریا با چهار کمیته شده است.
معاون وزیر و مدیرکل هیئت امنا دانشگاه‌ها و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرفصل دروس برخی از رشته های دانشگاهی قدیمی و به روز نشده است.
ایران منش بیان کرد: برخی از رشته‌های موجود مربوط به دریا محدود است و به رشته‌هایی که در دریا حرف دارند، پرداخته نشده است .
وی یادآورشد: متون آموزشی حوزه دریا نیاز به تحول عظیمی دارند تا متناسب با نیازمندی‌ها و رشته‌های جدید مطالب آموزشی ارایه شود.
ایرانمنش اضافه کرد: فرصت‌های پژوهشی و آموزشی در دریا نامحدود است و باید از این فرصت طلایی حداکثر استفاده برای توسعه کشور برده شود.
در این نشست یکروزه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی و تهیه و تدوین سرفصل‌های دروس مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دانشگاه‌های گنبد کابوس، علوم دریایی چابهار، کشاورزی گرگان، دانشکده‌های علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس و مهندسی دریایی دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه‌های علوم کشاورزی ساری، نوشیروانی بابل، علوم و فنون دریایی خرمشهر، گیلان، مازندران و گلستان وعلوم و فنون دریایی نوشهر حضور داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.