راهنمای آرامگاه خواجو کرمانی ، نارنجستان قوام و ارگ کریم خانی باابتکار جوان شیرازی هوشمند شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس گردشگران می توانند در هنگام ورود به این اماکن تاریخی دستگاه راهنمای هوشمند را تهیه و با زبان انتخاب شده به صورت صوتی و تصویری اطلاعات زمینه تخصصی مورد نظر را دریافت کنند.

مخترع شیرازی در تشریح عملکرد اختراع خود گفت: دستگاه راهنمای هوشمند دستگاهی با ابعاد تلفن همراه است که با حرکت گردشگران در اماکن فرهنگی تاریخی با توجه به موقعیت مکانی و مسیر حرکت گردشگر توضیحات مربوطه را ارائه می شود.

مجتبی زندیه افزود: سیستم الکترونیکال این دستگاه بدون نیاز به GPS به صورت هوشمند مسیر حرکت گردشگر را مکان یابی می کند و در طول مسیر با توجه به موقعیت مکانی اطلاعات درخواستی گردشگر را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: دستگاه راهنمایی جامع هوشمند قابلیت نصب در همه مکان های تاریخی ، فرهنگی و صنعتی را دارد و قرار است بزودی در مجموعه تخت جمشید هم نصب شود.

خلفی نژاد رئیس بنیاد نخبگان فارس: همه مراحل ساخت و طراحی این دستگاه در دو مدل به صورت بومی و در کشور انجام شده است و با شماره های 58896 و 70970 در سالهای 88 و 90 ثبت اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شده است.

زندیه خاطرنشان کرد: هزینه ساخت هر دستگاه هوشمند 300 هزار تومان است و برای ساخت دستگاههای هوشمند برای 43 نفر اشتغال زایی شده است.

وی از مسئولان خواست از مخترعان برای اجرایی کردن اختراع های خود حمایت بیشتری صورت گیرد./س

برچسب ها: راهنمای ، هوشمند ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.