معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد:

ريشه كن كردن بيسوادي و شناسايي كودكان بازمانده از تحصيل

نخستين برنامه راهبردي معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ، ريشه كن كردن بيسوادي و شناسايي كودكان بازمانده از تحصيل و لازم التعليم در كشور است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش ابتدايي؛ فاطمه قربان  در جمع كارشناسان آموزش ابتدايي و معاونان آموزش ابتدايي مناطق و شهرستانهاي استان لرستان بااعلام اين مطلب افزود:‌ سند تحول بنيادين در وزارت آموزش و پرورش مهمترين سند  نظام برنامه محور، مستند و تدوين شده است كه براساس تفكرات اسلامي و ايراني تهيه گرديده است.
 
وي با اشاره به اينكه هر فرد ايراني بايد در دوران آموزش ابتدايي تحصيل كند ، افزود: وظيفه هر فرد ايراني است كه براي تحقق اين موضوع و زمينه سازي براي ادامه حضور افراد در عرصه آموزش تا پايان مقطع متوسطه  اهتمام داشته باشد.
 
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه نخستين  برنامه راهبردي معاونت آموزش ابتدايي، ريشه كن كردن بيسوادي و شناسايي كودكان بازمانده از تحصيل و لازم التعليم در كشور است، افزود:  ارزيابي و كنترل،  نقش مهمي در تكميل فرآيند برنامه ريزي  و تحقق اين برنامه راهبردي در معاونت آموزش ابتدايي است.
 
قربان با بيان اينكه خانواده نخستين  نهاد تعليم و تربيت است، تصريح كرد: ترويج فرهنگ كتابخواني در جامعه و توسعه كتابخانه هاي كلاسي و همچنين نهادينه شدن اصل پژوهش محوري در مدارس از جمله اقدامات راهبردي براي موفقيت تعليم و تربيت است. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار