همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ؛

ورک شاپ نورپردازی در تئاتر با حضور "مارکو دامیکو" برگزار می شود

ورک شاپ "نورپردازی در تئاتر" با حضور مارکو دامیکو همزمان با برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستادخبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به گفته شیوا مسعودی، مدیر برگزاری ورک شاپ «نورپردازی در تئاتر»، این ورک شاپ در دو مرحله عملی‌ و نظری، مقوله طراحی نور در تئاتر را از  نظر تکنیکی، هنری و اجرایی بررسی می‌کند.  
وی هدف اصلی‌ برگزاری این ورک شاپ را نیزآموزش اصول ضروری در نور پردازی به شکل تئوری و عملی‌ دانست. 
مسعودی با این توضیح که استفاده بهینه از تکنولوژی مربوط به نورپردازی در تئاتر و کاربرد خلاقیت های هنری از نکات مهمی است که در این ورک شاپ آموزش داده می شود، افزود: «پدیده شناسی نور»، «شناخت تجهیزات تکنیکی در نورپردازی تئاتر»، «ابزار مرتبط با خلاقیت های هنری در نورپردازی» و «تهیه آرشیو و مدارک نیاز برای نورپردازی» چهار مرحله ای است که  در این ورک شاپ آموزش داده خواهد شد. 
ورک شاپ «نورپردازی در تئاتر» با حضور مارکو دامیکو طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 7، 8 و 9 بهمن ساعت 9 تا 12 در دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران برگزار می شود.  
مارکو دامیکو،  مدرک ارتباطات تصویری(Visual Communications)  را در سال ۱۹۸۶ از موسسه  ITSOS در  شهر میلان ایتالیا دریافت کرد. او از سال ۱۹۸۷ ،در عالم  هنر و ارتباطات  به عنوان طراح نور، تکنیک و مدیر تکنیکی فعال بوده است. در سال های اخیر  بیشترین تمرکز کاری او به عنوانه تکنیک و طراح نور در عالم تئاتر بوده  و با مراکز و و تئاترهای معتبری همکاری داشته است. وی در حال حاضر، طراح نور و مدیریت تکنیکی کمپانی های تئاتر تارمه، المروزه و کمپانی تئاتر کوارچیا است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.