انتقاد تند نماينده پارلمان بلژيک از تجاوز به مالي به بهانه مبارزه با تروريسم

سخنان تند يکي از نمايندگان پارلمان بلژيک در مخالفت با جنگ در مالي از نيت غرب براي استعمار کشورهاي اسلامي پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ لوران لوئي  نماينده مستقل در پارلمان بلژيک ، عوام فريبي بين المللي را براي پيشبرد جنگ در مالي محکوم  کرد . وي يادآور شد همين غربي که به بهانه مبارزه با تروريسم به مالي حمله کرده است، به نيروهاي جهادي در کشورهاي ليبي و تونس و  سوريه اسلحه داده است.

لوران لوئي گفت در حالي که بلژيک قادر به مبارزه با چند اسلامگراي افراطي ساکن اين کشور نيست و به دليل خلاء قانوني قادر به اخراج آنان نيست، تصميم گرفته است در جنگ فرانسه «با تروريسم» مشارکت کند و کمک لجستيک خود را به عمليات فرانسه  در مالي اختصاص دهد.

وي ادامه  داد ما خارج از مرزهايمان براي مبارزه با تروريسم چه مي کنيم؟ اميدوارم که مراقب باشيم در اين عمليات ضدتروريستي در مالي ، «سربازان اسلامگراي بلژيکي» را به ميدان نفرستيم. البته اين مسئله جنبه طنز دارد اما آنچه در جهان در حال وقوع است اصلا خنده دار نيست زيرا بدون هيچ ترديدي مسئولان کشورهاي غربي ، مردم را احمق مي پندارند و اين کار را با حمايت و کمک مطبوعات انجام مي دهند زيرا مطبوعات به ابزاري براي تبليغات حاکميتها تبديل شده اند. در سراسر جهان مداخلات نظامي و بي ثبات سازي رژيمها به امري مرسوم تبديل شده است. جنگ پيشگيرانه به قاعده اصلي تبديل شده است.

امروز به نام دموکراسي و مبارزه با تروريسم، دولتهاي غربي اين حق را به خود مي دهند که حاکميت کشورهاي مستقل را نقض کنند و مسئولان مشروع را سرنگون کنند. سابقه عراق و افغانستان، نشان گر دروغگويي هاي آمريکا بود. سپس در تونس و مصر و ليبي  به مدد  تصميمات «شما» کشور ما در خط مقدم جبهه در جنايات ضد بشري مشارکت کرد تا هر بار رژيمهايي ترقي خواه و ميانه رويي را سرنگون کند و به جاي آنها رژيمهايي اسلامگرا روي کار بياورد که اولين اراده آنهاتحميل شريعت است. همين مسئله امروز در سوريه در حال تکرار است. بلژيک به طور شرم آوري  در تامين مالي تسليحات شورشيان اسلامگرا شرکت مي کنند همين شورشياني که مي کوشند بشار اسد را سرنگون کنند.

 در اوج بحران اقتصادي در حالي که شمار فزاينده اي از بلژيکيها مشکلاتي براي تامين مسکن، گرما و درمان خود دارند، وزير امور خارجه تصميم گرفت نه ميليون يورو به شورشيان سوري تقديم کند.  او وانمود مي کند اين پول در امور بشردوستانه مورد استفاده قرار مي گيرد که اين نيز دروغي  ديگر است. همانطور که مي بينيد کشور ما از ماهها پيش در تشکيل رژيمهاي اسلامگرا در شمال آفريقا و خاورميانه شرکت مي کند. وي ادامه داد هنگامي که مدعي مي شوند جنگ در مالي به معناي مبارزه با تروريسم است من به خنده مي افتم اين دروغ است. ما به بهانه نيت خير، فقط براي دفاع از منافع مالي مداخله مي کنيم و اين مسئله در منطق نواستعمارگرايانه صورت مي گيرد.

واقعا معقول نيست که به بهانه مبارزه با تروريسم اسلامگرا در کنار فرانسه در مالي حضور يابيم درحالي که همزمان در سوريه به دنبال سرنگوني بشار اسد توسط شورشيان اسلامگرا هستيم. ديگر نبايد مردم را احمق تصور کرد. زمان افشاي حقيقت فرا رسيده است . با مسلح کردن شوشيان  اسلامگرا ، غربيها، از فرصت به دست آمده استفاده مي کنند تا در کشورهاي تازه تسخير شده ، پايگاههاي نظامي خود را مستقر کنند و زمينه را براي فعاليت شرکتهاي ملي خود فراهم مي سازند. به همين علت همه اين ها جنبه استراتژيک دارد.  

اين نماينده ادامه داد در عراق، متحدان آمريکايي ما به منابع غني نفتي اين کشور دست يافتند. در افغانستان ، ترياک و مواد مخدر اين کشور تحت کنترل غرب درآمد به عبارتي امکان سود کلان در مدت زماني کوتاه ميسر شده است.در ليبي و تونس و مصر يا در سوريه هدف نهايي سرنگون کردن حاکميتهاي ميانه رو براي روي کارآوردن حکومتهاي اسلامگرا است تا بتوانيم سريعا به آنها  به بهانه مبارزه با تروريسم يا محافظت از اسرائيل، حمله کنيم. 

اهداف بعدي مشخص شده اند. تا چند ماه ديگر جنگهاي ما به سمت الجزاير و نهايتا به سوي ايران خواهد رفت. جنگ براي نجات ملتها از شر مهاجم خارجي امري ستودني است اما جنگ براي دفاع از منافع آمريکا، براي دفاع از شرکتهاي بزرگ نظير آره وا و تسلط بر منابع طلا هيچ اقدام شرافتمندانه اي نيست و کشورهاي ما را به کشورهاي مهاجم و سرکش تبديل مي کند. لوران لوئي ادامه داد هيچ کس جرات حرف زدن ندارد اما من سکوت نخواهم کرد حتي اگر همه نوع تهمتها به من زده شود.


                                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: نماینده ، تجاوز ، تروریسم ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار