بهره مندي بيش از 400 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت کميته امداداز خدمات مشاوره اي

معاون امور فرهنگي کميته امداد از بهره مندي 448 هزار نفر از مدد جويان تحت حمايت اين نهاد از خدمات مشاوره فردي و گروهي در 9 ماهه اول سال خبر داد.

اکبر ميرشکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: 350 نفر از مشاوران متخصص به صورت تمام وقت و هزار نفر پروژه اي با کميته امداد همکاري دارند که در 155 کلينيک در رابطه با مشاوره افراد تحت حمايت فعاليت مي کنند.
وي موضاعات مشاوره را متناسب با نوع گروهها اعلام کرد و ادامه داد: براي دانش آموزان (دختر و پسر)، مباحثي از جمله روابط ختر و پسر، افزايش خود باوري، قدرت نه گفتن، نقش تغذيه در سلامت خود پنداره، مهارت مقابله با استرس و.... ارائه مي شود.
وي ادامه داد: دانش آموزان داراي استرس از ديگر گرو هاي هدف در خوابگاه هاي امداد هستند که روش هاي مقابله با اضطراب، پذيرش شرايط خوابگاه و سازگاري با فضاي آن نيز آموزش داده مي شود.
مير شکار به برنامه هاي مشاوره اي در خوابگاه هاي کميته امداد براي دانش آموزان داراي مشکل روحي اشاره کرد و اظهار داشت: نقش عبادت در آرامش روحي، اختلال در خواب، نشاط و مثبت انديشي در 382 جلسه و اتاق فکر در سراسر کشور برگزار شده است، که استان هاسي فارس، آذربايجان شرقي و قزوين بيشترين آمار را به خود اختصاص داده اند.
ميرشکار در پايان به مشاوره دختران در آستانه ازدواج اشاره کرد و گفت: بررسي افزايش سن ازدواج، دقت در انتخاب صحيح و ازدواج موفق و پايدار، ملاک هاي انتخاب صحيح همسر، تفاهم در زندگي زناشويي و.... در کانون ها و اردوگاه هاي کميته امداد صورت مي گيرد./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار