مدیر بودجه زیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت:‌ پیش‌نیاز تجارت انرژی الکتریکی ایجاد بازار است و نباید تنها وزارت نیرو و دولت خریدار برق تولیدی باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد داودی در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی اظهار کرد: بررسی و مطالعه روند سال‌های گذشته کمک به دقیق‌تر شناختن و ترسیم بهتر صنعت برق و انرژی در آینده می‌شود.

داودی با اشاره به تهدیدها و نقاط ضعف در صنعت برق گفت: تلفات در شبکه‌های توزیع، نداشتن راهبرد جامع و هدف‌دار برای مدیریت مصرف انرژی، نگاه ناهماهنگ به بخش انرژی و نداشتن برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی در کشور خلاء مهمی در سیاست‌گذاری جامع انرژی در کشور ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: راهبردهای کلی در بخش انرژی افزایش بهره‌وری بوده که در افق 1415 باید به آن برسیم و سالانه باید 3 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

مدیر بودجه زیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تأکید کرد: با تفکیک کامل تصدی‌گری باید بتوان فعالیت‌ها را به بخش خصوصی محول کرد تا دولت وظایف نظارتی خود را برای کلان کشور مثل توسعه زیست محیطی و توسعه پایدار انجام دهد.

وی یادآور شد: نکته بعدی تبدیل گاز طبیعی به برق است که تمام کشورهای منطقه و خارج از منطقه متقاضی گاز طبیعی هستند. بنابراین باید آن را به برق تبدیل و زمینه تجارت الکتریکی را در کشور ایجاد کنیم.

مدیر بودجه زیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: حضور بخش خصوصی در این زمینه باید فراهم شود تا در سال‌های آینده از مزایای صنعت برق و انرژی و تجارت بزرگ آن برخوردار شویم.

داودی اذعان کرد:‌پیش‌نیاز تجارت انرژی الکتریکی ایجاد بازار است و نباید فقط وزارت نیرو و دولت خریدار برق تولیدی باشند و تا زمانی که بازار به صورت گسترده و اساسی ایجاد نشود کار تجارتی نیز انجام نمی‌شود.


برچسب ها: کاهش ، تلفات ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.