معاون امور استان ها ، مجلس و مشاركت های نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: دلیل برتری نظام جمهوری اسلامی بر سایر نظام ها تلاش برای افزایش آگاهی مردم جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سیدجواد سادات فاطمی در جلسه كمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن كتابخانه های عمومی استان اردبیل افزود: دلیل برتری این نظام اسلامی در كیفیت برتر جاده ها ، میزان سرگرمی فیلم ها یا تعدد شهربازی ها نیست.

وی گفت: همانند نظام های استكباری ما به دنبال سرگرم كردن افراد نیستیم و اگر ملاك عمل معیارهای غربی باشد ما همیشه عقب هستیم.

معاون امور استان ها ، مجلس و مشاركت های نهاد كتابخانه های عمومی كشور وجه امتیاز ایران را میزان آگاهی مردم ذكر كرد و توفیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گرو این امر دانست.

فاطمی اظهار كرد: كتابخوانی و ترویج این فرهنگ نه یك وظیفه ملی و تكلیف اداری كه یك وظیفه شرعی است و مسوولان باید در این زمینه نگاه فرابخشی داشته باشند.

وی افزود: در طول تاریخ خداوند متعال ماموریت پیامبران را رفع گمراهی و جهل قرار داد و حكومت انبیا برای افزایش سطح آگاهی مردم بود و اگر ما معتقدیم كه جمهوری اسلامی در امتداد اهداف انبیا و صالحین حركت می كند باید به این موارد بیشتر توجه كنیم.

فاطمی همچنین گفت: عادت به مطالعه بین معلمان و دانش آموزان باید یك فریضه باشد تا در آینده مردمی آگاه و جامعه ای دانش محور و خردمند داشته باشیم.

وی افزود: دغدغه و احساس وظیفه مسوولان استان اردبیل در زمینه كتاب و كتابخوانی بسیار ارزشمند است و با تلاش های صورت گرفته وضعیت كتابخانه های عمومی استان در مقایسه با میزان كشوری از وضعیت مناسبی برخوردار است.

معاون امور استان ها ، مجلس و مشاركت های نهاد كتابخانه های عمومی كشور همچنین بیان كرد: چیزی كه اسلام ، قرآن و مقام معظم رهبری از ما خواسته اند فراتر از وضع موجود است و از این رو ما باید به اهداف ترسیم شده با حساسیت بیشتری نگاه كنیم.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت از كتاب و كتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه از وظایف همگانی است و همه دستگاه های اجرایی در این زمینه مسوول هستند.

منصور شرفی افزود: پارسال افزون بر شش میلیارد ریال كتاب اهدایی در استان داشتیم.

وی گفت: امسال نیز این روند ادامه یافت ولی با توجه به محدودیت اعتباری حوزه فرهنگ در سال 91 با كمی كاهش در این حوزه مواجه بودیم و تنها سه میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

شرفی همچنین بیان كرد: با وجود محدودیت های موجود اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده است در زمینه تجهیز اتوبوس های درون شهری به كتاب برای مطالعه شهروندان در طول سفرهای درون شهری با مسوولان ذیربط بویژه شهرداری همكاری كند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.