سنندج/

ایجاد یک میلیون و 800 هزار ظرفیت جدید در صنعت طیور کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تاکنون، یک میلیون و 800هزار قطعه ظرفیت جدید در صنعت طیور و ماکیان استان کردستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این ظرفیت از طریق ایجاد 85 طرح پرورش مرغ و طیور در سال جاری فراهم شده است.
حسن نژاد با بیان اینکه تاکنون 780 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 2 هزار و 355 طرح توسعه بخش کشاورزی در کردستان پرداخت شده است، افزود: این میزان اعتبار 40 درصد اعتبارات تخصیصی استان در سال جاری را شامل می شود که با اجرای آن 2هزار و 100 شغل جدید در کردستان ایجاد شده است.
وی افزود: 5 هزار و 500 طرح نیز با اعتباری افزون بر 4 هزار میلیارد ریال آماده پرداخت است که با وضعیت موجود پیش بینی می شود 300 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش تا پایان سال‌جاری پرداخت شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه تمامی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی دارای ماهیت اقتصاد مقاومتی است، گفت: این طرح‌ها بیشتر در روستاها و توسط سرمایه‌گذاری مردمی و با مشارکت و همت خود مردم انجام می گیرد و از این‌رو طرح‌هایی کاملا بومی به شمار می روند و رهاورد آن احیای کشاورزی و توسعه آن در روستاها است.
وی با بیان اینکه تا کنون 100 میلیارد تومان طرح در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به بانک سپه معرفی شده است گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی تنها مختص بانک سپه نیست و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها هم می‌توانند طرح‌های ارائه شده را به بانک کشاورزی معرفی کنند./س
برچسب ها: ظرفیت ، طیور ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.