شهرکرد/

صرفه جویی 25 هزار میلیارد ریالی در پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی کشور

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه های اجرایی حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، از صرفه جویی 25 هزار میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی در پرداخت حق دادرسی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسین صادقی در سفر به شهرکرد، و در همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار، 118 پرونده اختلاف دستگاههای اجرایی در استان ها و 194 پرونده اختلاف در دستگاه های اجرایی استان تهران تشکیل شده است.

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه های اجرایی حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، با بیان اینکه بیشتر اختلافات دستگاهی مربوط به اموال غیر منقول و در زمینه تفسیر قانون و تداخل وظایف است، تاکید کرد: نهاد ریاست جمهوری تمامی توان خود را برای حل این اختلافات بدون طرح دعوا، با ایجاد تفاهم به کار گرفته است.

صادقی افزود: به منظور تسریع در روند دادرسی نیز براساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت، دستگاه هایی که با طرح دعوی دستگاه دیگر، محکوم به پرداخت مبلغی شده و میزان محکوم شده را پرداخت نمی کند به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری معرفی شده و از اعتبارات این دستگاه مبلغ مورد نظر پرداخت می شود.

وی، از رتبه بندی مشاوران حقوقی دستگاه های اجرایی کشور هم خبر داد و این اقدام دولت را گامی موثر در تخصصی کردن فعالیت مشاوران حقوقی برشمرد.

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه های اجرایی حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، به منظور شركت در دوره آموزشی مشاوران حقوقی دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، به شهركرد سفر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.