اردبیل/

کشف 40 هزار لیتر سوخت قاچاق در اردبیل‌

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: میزان مصرف گاز طبیعی و نفت سفید از ابتدای امسال تاکنون در مرکز استان چهار درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کاظم دبیر  در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و سوخت شهرستان اردبیل افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف سوخت و مشتقات آن کاهش یافته به طوریکه با مصرف بهینه این منابع روز به روز شاهد ارتقای فرهنگ مصرف صحیح در جامعه هستیم.

وی گفت: با ساماندهی توزیع و مصرف سوخت در سطح کشور انقلابی عظیم در حوزه اقتصادی و تحولات اساسی شکل گرفت به طوریکه با بهینه مصرف کردن منابع انرژی از جمله گاز و نفت و سایر مواد سوختی یک حرکت مطلوب و رو به جلو را در اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها شاهد هستیم.

دبیر در ادامه افزود: این کاهش در نتیجه استانداردسازی بخاری‌ها، نصب پنجره‌ها و شیشه‌های دوجداره و همکاری ساکنان منطقه در استفاده بهینه از فرآورده‌های سوختی اتفاق افتاده است.

وی گفت: اگر در ساخت و سازهای جدید چنین اصول بهینه‌سازی مصرف سوخت مد نظر قرار گیرد به یقین قادر می شویم از منابع ارزشمند خود صیانت کرده و زمینه و بستری برای ذخیره‌سازی ارزشمندترین سرمایه کشور را به دست آوریم.

دبیر با اشاره به میزان قاچاق سوخت امسال در مرکز استان افزود: این میزان قاچاق سوخت در مقایسه با پارسال در مدت 10 ماهه کاهش نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان اردبیل اجرای طرح‌های نظارتی را در مبارزه با قاچاق کالا ضروری اعلام کرد و گفت: ما خواستار توجه جدی به اجرای طرح شبنم با هدف جمع‌آوری کالاهای قاچاق و غیراستاندارد در سطح شهرستان هستیم که امیدواریم با همکاری صنعت، معدن و تجارت این امر محقق شود./س

برچسب ها: اردبیل ، کشف ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.