مادربزرگ قاچاق مواد مخدر

حکم مرگ مادربزرگ انگلیسی برای قاچاق مواد مخدر در اندونزی داده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سی.ان.ان یک زن 56 ساله بریتانیایی که قصد قاچاق کوکائین جاسازی شده در چمدان خود را داشت توسط نیروهای امنیتی اندونزی دستگیر شد.
مقامات قضایی در بالی حکم 15 ساله "لیندسی سندی فورد" را تغییر و او را به اعدام محکوم کردند.
به گفته این مقامات این محموله از مواد مخدر( کوکائین) به ارزش 2 میلیون دلار تخمین زده شده است.
به گفته سی.ان.ان این تصمیم برای وکیل مدافع و متهم این پرونده بسیار شگفت انگیز بوده و هرگز انتظار اعدام آن را نداشتند.
وکیل سندی فورد به قاضی گفت: در نظر نگرفتن شرایط سندی فورد برای انجام این کار که مورد سوء استفاده یک باند قاچاق مواد مخدر قرار گرفته بود، خشم خانواده وی را برانگیخت و گروهی از طرفداران وی خواستار تجدید نظر رای دادگاه برای سندی فورد شدند.
وزارت امور خارجه انگلستان نیز با صدور بیانیه ای مخالفت خود را در هر شرایطی به حکم اعدام سندی فورد اعلام کرد.
سندی فورد اهل شمال شرق انگلستان است که در چمدان خود 700/4 کیلوگرم کوکائین داشت و پس از سفرش به جزیره بالی در اندونزی دستگیر شد.
سندی فورد همواره ادعا می کند که انجام این کار اجباری بوده و خانواده اش از طرف یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر تهدیدی می شده است و به همین علت او مرتکب چنین جرمی شده است.
به گفته سی.ان.ان: او همکاری کامل با پلیس اندونزی را داشته است، اما انتظار وی حکم اعدام نبود است این در حالی است که عاملان اصلی در انگلستان، تایلند و اندونزی آزادند و همواره از افراد دیگری برای رسیدن به اهداف پلید خود قربانی می کنند.
این نکته از این جهت حائز اهمیت است که دولت بریتانیا از هیچ تلاشی برای آزادی و یا تخفیف در مجازات وی فروگذار نبوده است.
در ادامه این گزارش خانم لیندی پس از دستگیری به مدت 10 روز بدون مترجم، وکیل قانونی و یا کمک از طرف سفارت بریتانیا مورد بازجویی قرار گرفته است.
گفتنی است مجازات در نگهداری، استفاده و یا قاچاق مواد مخدر در کشور اندونزی بسیار شدید است و حکم این مجرمین اعدام، و محکومیت های طولانی مدت و جریمه های سنگین است و دولت اندونزی خشن ترین زندان ها را دارد که هیچ یک از استانداردهای غربی را برآورده نمی کند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار