پس از اخراج افشین نوروزی؛

وقتی 21 سال افتخار را نادیده گرفتند....

به نظر می رسد صدور رای سنگین کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی میز در خصوص افشین نوروزی، به دلیل نادیده گرفتن سوابق این قهرمان باشد. ما در این گزارش به افتخارات وی اشاره ای داشته ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  افشین نوروزی  یکی از خبر سازی ترین چهره های ورزشی دو هفته اخیر است که به بهانه مصاحبه با یکی از روزنامه های رسمی کشور، آن هم در شرایطی که هنوز به اثبات نرسیده است که تیتری که برای این مصاحبه جنجال برانگیز انتخاب شده از میان صحبت های خود نوروزی  انتخاب شده یا صرفا تیتری است که با استنباط خبرنگار آن رسانه و برای جذاب کردن و جذب مخاطب به مطالعه متن مصاحبه گزینش شده است.

 هر چند با خواندن متن مصاحبه می توان دریافت که نوروزی  جز بیان برخی مسائل برای بهتر شدن وضعیت تنیس روی میز کشور قصد تخریب شخص  خاص را نداشته است،  اما همین تیتر تند،  این مصاحبه به نظر بسیاری از کارشناسان ، معمولی را به بحرانی در پینگ پنگ کشور تبدیل کرده است، خشم محمد زارع پور ، رئیس فدراسیون تا جایی  از خواندن این مصاحبه برانگیخته  شده که دستور به اخراج غیر معمول  ملی پوش ارزنده کشورمان از اردوی تیم ملی داده است، پس از آن جلسه کمیته انضباطی به سرعت  برگزار شد و حکم سنگین یک سال محرومیت از مسابقات ، یک سال محرومیت  تعلیقی و پرداخت دو میلیون تومان ، تنیس روی میز را بر سر زبان ها انداخت و به  چالش کشاند.
 
با توجه به اینکه  حکم کمیته  انضباطی قطعی نیست در این گزارش سعی کرده ایم تا به بخشی از افتخارات افشین نوروزی در طول 21 سال خدمت به تنیس روی میز کشور اشاره کنیم و یاد آور شویم که صدور این حکم به طور قطع با نادیده گرفتن تمام این قهرمانی ها برابر است.
 
بر اساس این گزارش ،‌افشین نوروزی تنیس روی میز را از سن شش سالگی و در اهواز آغاز کرد، یکی از افتخارات خاص این جوان ارزنده کشورمان قهرمانی همزمان در دو رده سنی کشور است،  بطوری که وی در سال 1376  علاوه بر قهرمانی در رده سنی نونهالان،  قهرمان رده سنی بعد از  خود یعنی نوجوانان  ایران را هم به دست آورد. این افتخار  در سال 1378 بار دیگر دست آورد این افتخار در سال 1378 تکرار شد و قهرمان نوجوانان ایران عنوان نخست جوانان کشور را از آن خود کرد در سال 1382  نوروزی جوان موفق شد قهرمان بزرگسالان کشور شود.

 علاوه بر این ها از جمله قهرمانی  های دیگر این ملی پوش،  قهرمان دبستان های ایران،  راهنمایی های ایران،  دبیرستان ها و دانشجویان ایران، ارتش های جهان است.
 
پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی کشورمان سالهاست  که نصیب نوروزی شده است،  عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران در سه دوره مسابقات آسیایی جوانان ( هند 1376 ، هنگ کنگ 1380 ، هند 1382 ) عضو تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی مسکو (1998)  ، عضو تیم ملی  ایران در هفت دوره مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان ( قطرف کرواسی، برمن آلمان ، مسکو، هلند،‌دورتمند، آلمان و کوانگجو) وی از سال 1376 تاکنون  به عنوان بازیکن فیکس تیم ملی در تمام مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کرده است.
 
بر اساس این  گزارش:  افشین نوروزی  در طول  چند سال ملی پوش  شدنش مدال ها  و عناوین متعددی را برای کشورمان کسب  کرد که از جمله آنها می توان به کسب دو مدال نقره تیمی و دوبل در مسابقات کشورهای اسلامی عربستان  مدال نقره دانشجویان آسیا در مغلوستان،  مدال نقره و طلای مسابقات بین المللی جوانان پاکستان و امارات،  مدال طلای مسابقات آسیایی میانه، قهرمانی در سه دوره مسابقات آموزشگاه های کشور و بهترین بازیکن دهه 70  در آموزشگاه های ایران اشاره کرد.
 
نوروزی در رده سنی جوانان با کسب مقام ششم آسیا برای اولین بار پس از انقلاب بهترین مقام را  کسب کرد، وی در سن 17 سالگی در مسابقات آسیایی تایلند پس از 45 سال موفق شد برحریفی قدرتمند از کشور  ژاپن غلبه کند.
 
رقابت های المپیک 2008 پکن نیز میزبان این ملی پوش کشورمان بود که به عنوان تنها نماینده ایران و آسیای میانه عازم المپیک شد.
 
طبق این گزارش،  این افتخارات تنها گوشه ای از تلاشهای 21 ساله نوروزی برای تنیس روی میز  کشور را بیان می کند،  به نظر می رسد کنار گذاشتن نوروزی به مدت دو سال از تنیس روی میز نه تنها عمر قهرمانی وی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه ظلمی است در حق پینگ پنگ ایران چرا که سالها طول  خواهد کشید تا یک نوروزی دیگر به جامعه تنیس روی میز کشور معرفی شود و این به معنی صرف هزینه های  زیادی هم از سوی فدراسیون می باشد، محرومیت نوروزی  تیم ملی کشورمان را از حضور  یک قهرمان محروم می کند و در واقع  این فدراسیون است که از بسیاری از اهداف و برنامه های خود دور خواهد ماند،  امید است اعضای کمیته انضباطی به دور از جهت گیری ها و انتقام جویی های شخصی به سوابق درخشان  این بازیکن خوش اخلاق تنیس روی میز کشورمان نیز توجه کنند./آق

برچسب ها: صدور ، رای ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار