اجرای نمایش موزیکال "سرآشپز پیشنهاد می کند" ویژه عکاسان و اهالی رسانه

نمایش موزیکال "سرآشپز پیشنهاد می کند"، که از دوشنبه، 25 دی ماه، اجرای خود را آغاز کرده است، شنبه، 14بهمن ماه، ویژه عکاسان و اهالی رسانه به صحنه می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، همزمان با دهه فجر، شبکه‌های مختلف رادیو، بیش از 50 نمایش رادیویی را با موضوع دهه فجر پخش خواهند کرد.
"بمب دستی"، "تماشای آزادی"، "همگی"، "با همیم"، "نوای انقلاب"، "دینام"، "فرار به سوی مردم"، "تیرباران"، "مرد و مردونه"، "کوچه امن"، "هویدا در مسجد"، "دیوار"، "زیر خاکستر خیس"، "یار محراب"، "گل باران"، "محرم عزیز"، "آلبوم عکس" و..... عناوین برخی از نمایش‌هایی است که با هنرمندی بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو در این ایام پخش می‌شود.
در این آثار جمعی از بازیگران شناخته شده همچون ژاله علو، توران مهرزاد، اکبر زنجانپور، صدرالدین شجره، فریبا متخصص، بیوک میرزایی، محمد عمرانی، مهین نثری، رحمان باقریان، فریدون محرابی، ایوب آقاخانی، زهره مجابی، خسرو فرحزادی، رامین پور ایمان، صدیقه کیانفر، ناهید مسلمی  و سایر هنرمندان رادیو به همراه  کارگردانان، صدابرداران، افکتورها و تهیه کنندگان هنرنمایی می کنند.
مجید نظری نسب، ویدا دانشمند، شهرام میرشکاک، محسن قصابیان، مجید حیدری، بابک صفی خانی، ندا هنگامی، ملیحه مرادی جعفری و.... هم از سردبیران این نمایش‌های رادیویی اند.
خلاصه برخی از نمایش‌های رادیویی سریالی به شرح زیر است:
"تماشای آزادی"؛ نویسنده: محمدرضا قلی پور. رضا یک مبارز زندانی دوران انقلاب است که با گشایش زندان ها، پس از انقلاب، دچار وحشت خروج از زندان شده، اما با به یاد آوردن دخترش آزادی را باور می کند.
همگی "؛ نویسنده: محمدرضا قلی پور. سربازی فکر می کند انقلابیون می خواهند او را بکشند، اما می بیند که گل در لوله تفنگش می گذارند..   
" قتل در چاپخانه مرکزی "؛ نویسنده: مهام میقانی. آبان سال 1344 نقیبی، بازپرس اداره آگاهی، در جریان قتل «مهتدی»، مدیر مسئول روزنامه دوران، قرار می گیرد. او که در ماجرای سال 32 هوادار آیت الله کاشانی بوده و به همین دلیل دو سال از خدمت معلق شده، اینک کنجکاو می شود که این قتل مرموز را پیگیری کند و قاتل را تحویل قانون دهد. نقیبی طی حوادثی پی می برد که « مهتدی » به دلیل انتشار سخنرانی امام خمینی (ره) در مورد کاپیتولاسیون و همچنین اعتراض به دستگیری امام، در فهرست سیاه ساواک قرار گرفته و اینک قاتل چندان از او فاصله ندارد.
" محرم عزیز "؛ نویسنده: رضا شاهبداغی. خانواده ای مذهبی و سنتی در تهران دهه پنجاه درگیر مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی می شوند. پدر خانواده، که نظامی بوده، به دلیل تمرد از دستور فرمانده اش، مبنی بر  آتش گشودن به روی مردم، کشته شده و عزیز، مادر خانواده، که هیچگاه نتوانسته این مصیبت را فراموش کند، سعی می کند از ورود فرزندانش به عرصه سیاست و مبارزات انقلابی جلوگیری کند، اما فرزندان با شروع ایام محرم به سیل خروشان مردم معترض می پیوندند.
" یادگار سال های رنج "؛ نویسنده: مریم فتحی. زندانی، که بی گناه زندانی شده، مدتی قبل از انقلاب آزاد می شود. به دلایلی با گروه های فعال سیاسی ارتباط برقرار می کند و به واسطه این ارتباط وارد فعالیت های سیاسی شده و در موج انقلاب قرار می گیرد.
" یار محراب "؛ نویسنده: ملیحه مرادی جعفری. صمد، کشاورز آذربایجانی، به حجره یحیی در بازار «خان» یزد می آید تا معتمدی را به او معرفی کند و او هنگام خرید یک زمین کشاورزی برایش سندی بنویسد. یحیی، که یک قطاب پز معروف در بازارِ خان است، میرزا ابوطالب، امام جماعت مسجد حظیره یزد، را به صمد معرفی می کند. صمد که در جلفا به خاطر معامله مردی مثل میرزا ابوطالب با روس ها زمین و دار و ندارش را از دست داده، ترجیح می دهد دیگر به جماعت هم ردای او اعتماد نکند. یحیی اصرار نمی کند و از صمد می خواهد پرس و جو کند تا خیالش آسوده شود. از آن سو اسدالله، یکی از بازاری های یزد، به صمد مشکوک می شود و سعی دارد سر از کار او درآورد، اما یحیی صمد را آگاه می کند که اسدالله راپورتچی دولت است و نباید به او اعتماد کند. صمد تصمیم می گیرد میرزا ابوطالب را ببیند. به مسجد حظیره می رود و درمی یابد میرزا مدتی در بستر بیماری است. نشانی خانه او را از خادم مسجد می گیرد، ولی وقتی به در خانه میرزا می رسد، صدای شیون زنان، خبر از مرگ میرزا می دهد. زنی در خانه میرزا را باز می کند. او قصد دارد به مدرسه عبدالرحیم خان برود و پسر میرزا «محمد »را بالای سرش بیاورد.
"بن بست مشقی"؛ نویسنده: بهار طاهری. دو خواهر در میان همهه تظاهرات با سربازی  روبرو می شوند که بر خلاف انتظار آن ها باعث نجات جانشان می شود ...
عناوین برخی از  نمایش های رادیویی و زمان پخش آن ها:
"آن پرستو که پرید": از رادیو فرهنگ هر روز ساعت 15:30
"دیوار " : از رادیو جوان ساعت23:30
"خواب سفید": هر روز از رادیو تهران ساعت 24
"بن بست مشقی": هر روز از رادیو نمایش ساعت 23:30
"یار محراب "  از رادیو معارف ساعت 18:30
"محرم عزیز": از رادیو سلامت ساعت 21:30
"یادگار سال های رنج" از رادیو ایران ساعت 22
گفتنی است،  علاوه بر نمایش های سریالی، نمایش های رادیویی تک قسمتی نیز از شبکه های  مختلف رادیویی پخش خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار