پيشرفت شبکه بانکي کشور با عبور از تحريم ها

مدير عامل بانک سپه با بيان اينکه دشمنان نظام از پيشرفت هاي بانکي کشور ناراحت و خشمگين هستند ، گفت : توسعه توليد و زيرساخت هاي اقتصادي در اولويت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رامين پاشايي فام در گفتگو با راديو اقتصاد تصريح کرد: اين بانک که نخستين بانک ايراني محسوب مي شود از 88 سال پيش مورد توجه و دشمني بيگانگان بوده است و در دوره جديد هم مورد تحريم واقع شد اما توانست با پشتوانه و اعتماد مردمي و تلاش کارکنان از اين موانع عبور کند.

وي با بيان اينکه بانک سپه مباني استقرار شبکه بانکي را در کشور فراهم کرد، گفت: شکوفايي اقتصادي ايران هدف نهايي و عالي بانک سپه است.

پاشايي فام گفت : بايد روش هاي تامين مالي از بانک محوري فاصله بگيرد و شبکه بانکي در رقابتي براي خدمت رساني به سمت تخصصي کردن فعاليت ها برود.

وي همچنين بر ضرورت گسترش بانکداري الکترونيک تاکيد کرد و گفت: تعداد شعب بانکي و تعداد بانک ها بايد متناسب با نياز اقتصادي باشد و بانک هاي جديد به سمت بانکداري تخصصي و تامين نيازهاي تازه حرکت کنند.

پاشايي فام افزود : امروزه بايد از توسعه الکترونيکي بانک ها به جاي توسعه شعب مورد توجه باشد.
وي در باره مطالبات معوق بانک ها نيز گفت : اين موضوع هم مورد توجه بانک هاست اما نبايد به بخش توليد فشار بيشتري وارد کنيم و از اولويت هاي اصولي بانک سپه ، حمايت از توليد است و البته فعالان و عاملان اقتصادي هم به تعهدات خود در مقابل بانک ها پايبند باشند.

مدير عامل بانک سپه از رشد همه شاخص هاي اين بانک و ارتقاي جايگاه آن در ميان بانک هاي تجاري خبر داد و گفت : مشارکت بانک در تامين مالي طرح ها و پروژه هاي کلان و راهبردي کشور در اولويت است.

پاشايي فام افزود: با توجه به فضاي موجود بايد نگاه ويژه اي به تجهيز و جمع آوري منابع داشته باشيم چون ظرفيت هاي اقتصادي کشور در دنيا بي نظير و توان توليد کشور فوق العاده بالاست.

مدير عامل بانک سپه در باره اواق سلف نفتي گفت: 500 ميليون دلار اوراق سلف نفتي ارزي و ريالي پس از تاييد بانک مرکزي به زودي منتشر مي شود که البته تا 10 ميليارد دلار هم ظرفيت دارد.

پاشايي فام تصريح کرد : اوراق سلف نفتي به عنوان يک سرمايه گذاري مطمئن پس از تاييد نهايي بانک مرکزي در روزهاي آتي منتشر خواهد شد و سرمايه گذاري مردم و خريد اين اوراق، بهترين نوع سرمايه گذاري است که مي تواند سود قابل توجهي را عايد خريداران کند.

مديرعامل بانک سپه  گفت : سود اين اوراق اندکي بيشتر از معادل نرخ ابزارهاي موجود مانند اوراق مشارکت است و خريداران پس از سررسيد اين اوراق به طور يقين چه در بخش ارزي و چه در بخش ريالي، سود مناسبي دريافت خواهند کرد.

مديرعامل بانک سپه افزود : با وجود تحريم هاي همه جانبه غرب، اين بانک عملکرد بسيار مطلوبي در يک سال گذشته داشته است و مشارکت در طرح هاي صنعت نفت از موفقيت هاي اين بانک محسوب مي شود./عب
برچسب ها: بانک ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار