اردبیل /

استان اردبیل صاحب شركت و خط هوایی می شود

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از ایجاد شركت و خط هوایی سبلان ایر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور در گردهمایی نمایندگان این شهرستانها با معتمدین و مسوولان افزود: در آینده نزدیك این خط هوایی بومی با شش فروند هواپیمای ایرباس 320 فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین حق آبه اردبیل از رودخانه قزل اوزن بیان كرد: در سال های اخیر این موضوع رو به فراموشی بود كه با پیگیری و و دیدار با وزیر نیرو و راه‌اندازی كمیته تخصصی سعی كردیم سهم 630 میلیون متر‌مكعبی اردبیل را احیا كنیم.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی به كاهش سالانه 33 سانتی‌ متر ازسطح آب های زیر زمینی دشت اردبیل اشاره كرد و گفت: علت فرار آب های زیر زمینی از این دشت شناسایی شده و راهكارهای جلوگیری از آن نیز به مسوولان ارایه شده است .

حقیقت پور با اشاره به منبع آبی خرخر در مرز استان اردبیل و گیلان اظهار كرد: ظرفیت آب‌ دهی این منبع 50 لیتر در ثانیه بوده و سهم بهره برداری استان 320 روز است كه تاكنون یك لیتر هم از آن بهره برداری نكردیم.

وی با اشاره به تلاش های نمایندگان برای رفع محرومیت از استان از ساخت سد ثمرین و خیارك خبر داد و گفت: همچنین تلاش خواهیم كرد احداث سدهای معیشتی در منطقه در دولت بعدی نیز ادامه پیدا كند.

حقیقت پور همچنین با اشاره به پروژه پتروشیمی اردبیل گفت: در ابتدای امر 40 میلیارد دلار به این پروژه اختصاص یافته بود كه تنها 30 میلیون دلار جذب شد.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته این طرح از اولویت دوم به اولویت اول تغییر پیدا كرد و مبلغ یك میلیارد و 160 میلیون دلار برای اجرای آن مصوب شد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن قرارداد انتقال گاز به پتروشیمی اردبیل گفت: تنها مشكل سر راه این پروژه تركیب سهام آن است كه با پیگیری نسبت به رفع آن نیز اقدام خواهیم كرد.

حقیقت پور گفت: همچنین مجوز پالایشگاه اردبیل نیز گرفته شده و سهم مشاركت دولت 20 درصد است و 80 درصد باقیمانده سهم بخش خصوصی بوده و ظرفیت تولید بین 10 هزار تا 140 هزار بشكه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از اختصاص 230 میلیارد ریال برای اتمام پروژه گازرسانی به شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین خبر داد.

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینكه مطالبات پیمانكاران پروژه راه آهن اردبیل 120 میلیارد ریال است، گفت: با رایزنی های صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی سقف اعتبار این پروژه برداشته شده و نسبت به پرداخت معوقات اقدام خواهد شد.

او اضافه كرد: هم اكنون در حال پیگیری راه آهن اردبیل به پارس آباد هستیم و مقرر شده طرح خط راه آهن بستان آباد- سراب تا شهرستان های نیر و سپس سرعین ادامه یابد.

وی در ادامه از تخصیص اعتبار لازم برای جاده چهار بانده نیر به سراب و كمربندی سوم خبر داد و طرح توسعه فاز دو سیمان اردبیل، كلنگ زنی خانه وزنه برداری اردبیل و ساخت پنج مدرسه در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از دیگر پیگیری های نمایندگان اردبیل در مجلس نهم شواری اسلامی خواند.

حقیقت پور از اختصاص مبلغ 70 میلیارد ریال برای احداث حسینیه و زائر سرای اردبیلی ها در مشهد مقدس خبر داد و بیان كرد: درمورد اردبیلی های مهاجرنیز در مناطق پنج و 22 تهران اقداماتی برای احداث حسینیه انجام شده و و احداث حسینیه اردبیلی ها در قم و كربلا نیز در حال پیگیری است .

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین همچنین از موافقت اصولی با ایجاد دانشگاه فناوری های نوین سبلان و دانشگاه جامع كشاورزی در استان خبر داد و گفت: مجوز لازم برای احداث بیمارستان در نمین، نیر و مركز دیالیز ام البنین در اردبیل اخذ شده و دانشكده دارو سازی نیز فعال شده است .

وی همچنین از كسب مجوز لازم برای خرید 10 دستگاه آمبولانس، تجهیز بیمارستان آبی بیگلو، راه اندازی رادیولوژی نمین و دیالیز نیر خبر داد/س 

برچسب ها: اردبیل ، خط ، هوایی ، سبلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.