قائم مقام وزير و رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: طرح پزشک امين، عدالت محوري در سياستگذاري سلامت را كاهش مي دهد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر عليرضا يعقوبي،قائم مقام وزير و رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز افزود: با توجه به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در ارتباط با سلامت، اولين و مهمترين موضوع مورد تاکيد ايشان يکپارچگي در سياستگذاري، برنامه ريزي، ارزشيابي و نظارت است.
وي در ادامه گفت: طرح ملي پزشک خانواده که به عنوان بزرگترين طرح يکپارچه سازي خدمات نظام سلامت، چندي است در 3 استان کشورمان آغاز شده است گام هاي موفقيت آميزي را در راستاي خدمات دهي مطلوب به مراجعان برداشته و با جديت ادامه دارد.
دكتر يعقوبي تصريح کرد: اجراي طرح پزشك امين، علاوه بر هدر دادن بيت المال و صرف وقت اضافه، عدالت در ارائه خدمات سلامت را به هم مي ريزد و مي تواند آسيبهاي جدي را به سلامت مردم و به خصوص به طرح پزشک خانواده که تنها اميد دلسوزان براي رفع مشکلات ريشه اي نظام سلامت و اصلاح سيستم است، وارد کند و موجب بروز مشکلات در نحوه ارائه اين خدمات به مردم و ايجاد سردرگمي در آنان شود.
رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز تاکيد کرد: مهمترين هدف همه ما در سامانه بهداشت و درمان، ارتقاء در ارائه خدمات با کيفيت سلامت و به تبع آن افزايش رضايتمندي بيماران است.
وي ابراز اميدواري کرد: مسئولان طرح پزشک امين همگام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و در جهت سياست ها و برنامه ريزي هاي کلان نظام سلامت کشور حرکت کنند.
دكتر يعقوبي در خاتمه گفت: منابعي كه به صورت موازي در اين طرح مورد استفاده قرار گيرد اگر در خدمت وزارت بهداشت ودرمان درآيد مي تواند نتايج مطلوبي را براي نظام و مشتريان سلامت در پي داشته باشد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار