رئیس اداره راه و ترابری گچساران گفت: عملیات اجرایی فاز سوم آزادراه خیرآباد به باباکلان گچساران آغاز شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، فرامرز انصاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصول توسعه و پیشرفت‌هایی که در بخش حمل و نقل انجام می‌گیرد، توسعه‌ای پایدار و همیشگی بوده و پایه‌گذار توسعه همه جانبه بخش‌های دیگر است.
وی افزود: ارائه خدمات در سایر بخش‌ها به داشتن راه‌های ارتباطی مناسب و سالم بستگی دارد.
انصاری تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گچساران فاقد راه ارتباطی بود و تنها راه ارتباطی موجود، جاده‌ای فاقد استانداردهای لازم، پر پیچ و خم برای دستیابی به چاه‌های نفت این شهرستان بود.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های جاده‌ای در بخش روستایی قبل از انقلاب ابراز داشت: تا قبل از انقلاب روستاهای گچساران فاقد حتی یک راه ارتباطی بود و دسترسی به مرکز استان و استفاده از خدمات بهداشتی، آموزش و پرورش مناسب بسیار سخت و غیر ممکن بود.
انصاری با تشریح پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات اساسی در بخش راه و ترابری کشور گفت: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال گذشته جشن پایان آسفالت راه‌های روستایی بالای 25 خانوار گچساران برگزار شد و با پیگیری و تلاش پرسنل راه و ترابری این شهرستان تا پایان امسال نیز جشن پایان تمام راه‌های روستایی برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: گچساران تنها شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور است که به این افتخار دست پیدا کرده و شاید بتوان این پیشرفت را حرکتی نادر و بی‌نظیر در سطح کشور دانست.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران با تشریح وظایف این اداره یادآور شد: حفظ و نگهداری راه‌ها، نصب علایم، چراغ‌های چشمک‌زن، لکه‌گیری و روکش آسفالت از جمله وظایف اداره راه و ترابری در بخش نگهداری و حفظ راه‌ها است.
انصاری با اشاره به پروژه راه ارتباطی خیرآباد، پل بریم عنوان داشت: موضوعی که راه‌های گچساران را از سایر راه‌ها متمایز کرده، جاده اصلی خیرآباد به پل بریم بوده که یکی از جاده‌های اصلی و شریانی کشور است.
وی ادامه داد: این راه ارتباطی کریدور مهم جنوب به شمال بوده که راه ارتباطی بوشهر و خوزستان به مرکز کشور است.
انصاری بیان داشت: نزدیکی به بنادر گناوه و دیلم، وجود کارخانه‌های متعدد صادرات و واردات از این بنادر این جاده را به‌عنوان یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای کشور مطرح کرده و نهمین محور پرترافیک کشور در ایام نوروز محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آزاد راه بابامیدان به خیرآباد گفت: اعتبار این آزادراه به طول 10 کیلومتر از اعتبارات ملی بوده که به واسطه پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم شهرستان گچساران اعتبارات این محور ملی شد.
این مقام مسئول در گچساران از آغاز فاز سوم آزادراه خیرآباد به باباکلان خبر داد و گفت: فاز سوم این آزادراه از امامزاده جعفر تا کلاغ‌نشین در دست اجرا بوده و از روند بسیار خوبی برخوردار است و تا پایان خرداد سال 91 به اتمام می‌رسد.
انصاری از راه‌اندازی فاز دوم جاده کمربندی خبر داد و تأکید کرد: طول فاز دوم جاده کمربندی 20 کیلومتر بوده که از طریق مناقصه پیمانکار واجد شرایط واگذار می‌شود.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران محور بابا کلان به بی‌بی حکیمه (س) را از محورهای خطرناک گچساران دانست و افزود: این محور با عرض کم جاده، پیچ‌های خطرناک و متعدد یکی از پرترافیک‌ترین محورهای ارتباطی گچساران است.
انصاری افزود: عملیات اجرایی کیلومتر 21 این جاده که یکی از پیچ‌های خطرناک این راه ارتباطی است در دست اقدام بوده و از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخودار است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.