ديدار و گفتگوي جليلي و وليد المعلم

دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در ادامه ديدارهاي خود با مقامات ارشد سوري ، با وزير امور خارجه سوريه ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ سعيد جليلي و وليد المعلم در اين ديدار درباره تحولات سياسي سوريه و منطقه رايزني و بر ضرورت حل سياسي بحران 22 ماهه سوريه تاکيد کردند. جليلي طرح رئيس جمهور سوريه را که به منظور ايجاد راه حل سياسي براي بحران سوريه ارايه شده است ارزشمند توصيف کرد و گفت اين طرح مي تواند با ظرفيت‌سازي براي گفتگو در جامعه سوريه ، موفقيت هايي را در صحنه داخلي محقق و به شکل‌گيري راه حل سياسي براي پايان بحران در  اين کشور کمک کند.دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در ادامه افزود اقدامات صورت گرفته از جانب جمهوري اسلامي ايران در چارچوب دستيايي به راه حل سياسي به منظور پايان بحران سوريه صورت گرفته است. 

سعيد جليلي همچنين تجاوز اخير جنگنده هاي رژيم صهيونيستي و بمباران يک مرکز تحقيقات علمي در حومه دمشق را محکوم و خاطرنشان کرد حمله رژيم صهيونيستي اين واقعيت را بر ملا ساخت که بحران در سوريه ناشي از توطئه خارجي و به دليل حمايت سوريه از مقاومت است.وي اين اقدام رژيم صهيونيستي را يک حماقت توصيف کرد و گفت مسلمانان و جهان عرب دست به دست يکديگر داده تا از تکرار وقوع اين گونه تجاوزها جلوگيري شود.

 وزير امور خارجه سوريه از ابتکار عمل ايران و برگزاري نشست تهران براي گفتگو ميان گروه هاي سياسي و نخبگان جامعه کشورش تشکر کرد و ابتکار عمل بشار اسد را در راستاي نتايج اين نشست و عملي کننده گفتگوي ملي به منظور دستيابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه عنوان کرد.

وليد معلم با اشاره به اين که دولت سوريه درصدد پي ريزي زمينه هاي اجرا کردن طرح بشار اسد است خاطرنشان کرد همايش گفتگوي ملي را با شرکت نمايندگان گروه هاي مخالف و هوادار نظام سياسي در اين کشور به زودي برگزار خواهيم کرد.وي همچنين خاطر نشان کرد حمله رژيم اسرائيل ثابت کرد در جايي که تروريست ها شکست خوردند و از تحقق اهداف شوم خود باز ماندند، رژيم صهيونيستي وارد عمل شد و يکي از مراکز علمي سوريه را بمباران کرد.


                                                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: جلیلی ، المعلم ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار