مصطفي‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طبيعت دانشجو ظلم ستيزي و آرمان‌خواهي است

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشگاه بهشتی با اشاره به نقش جنبش دانشجويي در انقلاب اسلامي گفت: طبیعت دانشجویان بر اساس ظلم‌ستیزی، آرمان‌خواهی، عدالت و برابری قرار داشته و این همان چیزی بوده که انقلاب اسلامی بر پايه آن بنا شده است.

"سجاد مصطفی‌پور" مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشگاه بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره نقش جنبش دانشجویی در انقلاب اسلامی اظهار داشت: جنبش دانشجویی در جریان انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری داشته و با تأکید بر عمل به اندیشه‌ها و منویات امام راحل در شکل‌گیری انقلاب و نیز بیانات مقام معظم رهبری در تداوم انقلاب حرکت کرده است.

وی افزود: طبیعت دانشجویان بر اساس ظلم‌ستیزی، آرمان‌خواهی، عدالت و برابری قرار داشته و این همان چیزی بوده که انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و اگر به تاریخ نگاه کنیم، نقطه عطف و بارز اين موضوع  در 16 آذر 32 بود که دانشجویان در مقابله با رژیم دست‌نشانده شاهنشاهی و استبداد و دیکتاتوری و استعمار ایستادند و شهید دادند.

مصطفی‌پور تصریح کرد: از دهه 40 نیز زمانی که امام خمینی(ره) تبعید شد و بحث اجرای کاپیتولاسیون و انجمن‌های ایالتی و ولایتی پیش آمد، دانشجویان همواره در کنار امام نقش بارزی در قیام و مبارزات علیه رژیم وقت داشتند اما از دهه 50 به بعد این حرکت‌ها در قالب هیئت‌های مذهبی منسجم‌تر شد.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشگاه بهشتی با اشاره به نقش دانشجویان در اشاعه تفکر اسلام ناب محمدی (ص) از طریق پخش و انتشار سخنان امام خمینی(ره) گفت: حضور حداکثری و قابل توجه دختران محجبه در سطح دانشگاه‌ها در فضای آن زمان از اقدامات قابل توجهی بود و  نقش و اهمیت اسلام‌خواهی مردم را نشان داد که دانشجویان نیز به عنوان قشر فرهیخته بر آن تأکید داشتند.

وی افزود: در سال 57 نیز دانشجویان به عنوان گروهی پیشگام و ممتاز در میان مردم حضور داشته و با وجود برخی تحرکات سازمان منافقین، دانشجویان مسلمان چه در مبارزه با رژیم دست نشانده پهلوی در قبل از انقلاب و چه در مبارزه با گروهک‌ها پس از انقلاب نقش مؤثری داشتند.

مصطفی‌پور اظهار داشت: نقش جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب بسیار پررنگ تر شد که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقطه عطف آن بود و پس از آن نیز دانشجویان در جبهه‌های دفاع مقدس و نیز در مقابله با فتنه های 78 و 88 برای نظام بسیار مایه گذاشتند و برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب، منویات و رهنمودهای امام و رهبری را به‌کار بردند.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشگاه بهشتی درباره نقش شهدای جهاد علمی در جنبش دانشجویی و پویایی انقلاب اسلامی به‌خصوص در سال‌های اخیر تصریح کرد: شهیدانی مانند احمدی‌روشن، شهریاری، رضایی‌نژاد، علی‌محمدی ، تهرانی‌مقدم و... نشان دادند که دانشمند چه‌قدر برای انقلاب و نظام مهم بوده و دانشجویان همواره در راستای آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و ولی خویش مقام معظم رهبری و اعتلای پرچم کشورشان گام برداشته‌اند، لذا تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی با این مصداق‌ها همراه بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشجویان ، انقلاب ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار