فجر سي و يكم در آينه سيمرغ بلورين؛

بودجه ای 930 میلیون تومانی برای "خاک و مرجان"

فیلم سینمایی "خاک و مرجان" هزینه ای 930 میلیون تومانی را برای ساخت در برگرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  حاضر در برج میلاد نشست خبری فیلم سینمایی "خاک و مرجان" با حضور مسعود اطیابی کارگردان، پانته آ تاج بخش، افشین علیزاده، مستانه مهاجر، امیر پروین حسینی، و جمع کثیری از اهالی رسانه در برج میلاد برگزار شد.  
در ابتدای نشست  مسعود اطیابی گفت: شرایط ساخت فیلم در افغانستان به دلیل  وضعیت دشوار آن  بسیار مشکل بود «پانته آ تاج بخش» فیلمنامه کاملی به من داد که تمایل بسیار پیدا کردم تا آن را بسازم.
وی افزود : امروز با سفیر کشور افغانستان به تماشای فیلم نشستم و احساس می کردم شاید آن ها فیلم را نپسندند که گویا مورد استقبال آن ها قرار گرفت.
در ادامه امیر پروین حسینی تصریح کرد: طرحی به دستم رسید که فرضی بزرگ در آن نهفته بود و آن تاثیر متجاوز بر روی خانواده و اجتماع بود.
وی افزود : گرچه بعد از «ساخت ایران» گفته بودم که دیگر در خارج از کشور به دلیل مشکلات مالی و ارز فیلم نمی سازم اما فیلمنامه خوبی که خواندم و من را ترغیب کرد تا آن را خارج از کشور بسازمو
این تهیه کننده تصریح کرد: هیچ فیلمسازی تا کنون در کابل فیلمی نساخته است. فیلمی که می بینید کاملا این جا کابل است.
حسینی در خصوص هزینه تولید فیلم گفت: قرار است شبکه معاونت برون مرزی 51 درصد از هزینه ساخت فیلم را بدهد که بخشی از آن پرداخت شده و بخش دیگر با هزینه شخصی آن ساخته شده است.
این تهیه کننده گفت: فارابی و ارشاد هیچ حمایتی برای تولید فیلم انجام نداده اند.
وی همچنین ادامه داد: هزینه این فیلم  نصف ارزانترین  فیلم حاضر در جشنواره فجر است که حدود 930میلیون تومان فیلم هزینه برداشته است که به هنگام اکران عمومی یک میلیارد  هم خواهد رسید.
در ادامه پانته آ تاج بخش بازیگر و نویسنده این فیلم گفت: خط اصلی فیلم یک داستان عاشقانه است که پاره پاره می شود ما برادران و خواهران افغانی داریم ولی آنچه که بیرون از خانه از آنها دیده ام.
وی افزود: احساس می کردم داستانی باید روایت عشق زنان و مردان افغان را بگوید داستان عاشقانه ای است که تم عاشقانه دارد.
این نویسنده بیان کرد: تمایل بسیار داشتم فیلم در افغانستان ساخته شود و دوست نداشتم در مراکش و ایران و یا هر جای دیگری ساخته شود.
در پایان مستانه مهاجر تدوین گر فیلم گفت: خوشحالم که در این پروژه برای دومین بار با مسعود اطیابی همکاری کنم./ی2

برای مشاهده آخرین اخبار، تصاویر و فیلم های جشنواره اینجا را کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار