رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا 2015 ايران- لبنان

لبنان در آزادي شکست/ کي روش راه فرار از انتقادها را پيدا کرد

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در اولین دیدار خود در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف لبنان رفت و در پایان موفق شد با نتیجه پر گل 5 بر صفر پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در اولین روز از رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا در گروه B امروز چهارشنبه 18 بهمن از ساعت 15:30 دقیقه تیم های ایران- لبنان و تایلند- کویت به مصاف هم می روند.

ملی پوشان کشورمان در دیدار قبلی خود مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بودند قصد دارند در این دیدار باخت اخیرشان را جبران کنند. به ویژه اینکه شاگردان کی روش در این دیدار از امتیاز میزبانی نیز برخوردارند.

ترکیب بازیکنان ایران در دیدار با لبنان را رحمان احمدی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، سید جلال حسینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه تشکيل مي دهد.

کي روش در نظر دارد با سيستم 4.3.3 بازي را آغاز کند.

**از جباری با احتیاط استفاده کنید!

مجتبی جباری هافبک ملی پوش استقلال با شرایط خاصی روبروست و وضعیت پای این بازیکن عاملی است که اعضای تیم استقلال و همچنین تیم ملی برای بازی کردن این بازیکن و نحوه استفاده از وی در تیم ملی دچار مشکلاتی شوند.

براساس این گزارش، پیش از بازی تیم ملی مقابل لبنان مربیان تیم استقلال با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی تماس گرفته و از وی خواستند که از مجتبی جباری با شرایط خاصی بازی بگیرد زیرا این بازیکن با مشکل ضعف از ناحیه پا روبروست و این مشکل عاملی است که در زمان استفاده از وی در ترکیب تیم مشکل ساز است.

شایان ذکر است مربیان تیم استقلال نگران وضعیت این بازیکن هستند و به این دلیل از پزشکان و مربیان تیم ملی خواستند که در بازی با لبنان با احتیاط و بررسی کامل شرایط بدنی این بازیکن از جباری استفاده کنند.
 
**حاشیه های بازی
 
تا ساعت 14:45 فقط حدود 1500 نفر تماشاگر به ورزشگاه رفته اند.
 
دوربین عنکبوتی بار دیگر در ورزشگاه نصب شد.
 
برای اولین بار مسئولان فدراسیون فوتبال در اقدارمی فرهنگی سکویی برای پدران و پسران اختصاص دادند اما در این جایگاه به جز 2 پدر و پسر کسی حضور ندارد.
 
همین تعداد کم تماشاگران، دروازه بانان تیم ملی را تشویق می کنند و به آنها لقب می دهند: "حقیقی کاسیاس"، "رحمان دست طلایی"، "شهاب پرسپولیسی".
 
تماشاگران بازیکنان لبنان را که برای گرم کردن وارد زمین شدند، هو کردند.
 
با وجود اینکه علی کریمی در تیم ملی به علت مصدومیت حضور ندارد اما از طرف تماشاگران به شدت مرد تشویق قرار گرفته است.
 
تعداد تماشاگران در ساعت 15:15 اندکی افزایش یافت و حالا حدود 4 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.
 
50 نفر هوادار لبنانی با پرچم کشورشان به ورزشگاه آمدند. آنها می خواستند بر روی سکو ها بنری را نصب کنند که با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شدند.
 
با تدابیر امنیتی نیروی انتظامی، افراد متفرقه نتوانستند در جایگاه خبرنگاران حضور یابند.
 
کفاشیان، آیت الهی، ابراهیم زاده (سرمربی نفت تهران) و برخی از مسئولان سفارت لبنان در ایران، در ورزشگاه حضور دارند.
 
سرود ملی 2 تیم در ورزشگاه نواخته شد.
 
تیم ملی ایران در دقیقه 9 به یک موقعیت خوب دست یافت که دفاع لبنان با ضربه برگردان دروازه تیمشان را نجات داد و توپ را دور کرد.
 
رضا قوچان نژاد موفق شد در دقیقه 25 بازی، اولین گل ایران را وارد دروازه لبنان کند.
 
در وقت اضافه نیمه اول، در محوطه جریمه مدافع لبنان بر روی دژاگه خطا کرد و داور به نفع ایران اعلام پنالتی کرد. جواد نکونام این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا تیم ملی ایران در پایان نیمه اول با 2 گل به رختکن برود.
 
با اتمام نیمه اول بازی، 15 هوادار لبنانی ورزشگاه را ترک کردند. اما بر تعداد تماشاگران ایرانی افزایش یافته و اکنون حدود 12 هزار نفر در ورزشگاه تیم کشورمان را تشویق می کنند.
 
در دقیقه 60 بازی بازیکن لبنان با خطا بر روی دژاگه در محوطه جریمه دومین پنالتی را به ایران داد و خودش از بازی اخراج شد. جواد نکونام دومین پنالتی را هم برای تیم ملی ایران به گل تبدیل کرد.
 
خیلی زود بعد از گل سوم، گل چهارم توسط رضا قوچان نژاد در دقیقه 63 وارد دروازه لبنان شد.
 
جواد نکونام موفق شد در دقیقه 80 با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه، سومین گل خود و پنجمین گل تیم ملی ایران در این بازی را وارد دروازه لبنان کند.
 
این بازی در نهایت با حساب 5 بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.
 
جواد نکونام به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
 
 
**اشکان موثرترین بازیکن تیم ملی

نمایش خیره کننده اشکان دژاگه در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان تمام علاقه مندان به فوتبال را در کشورمان به وجود آورد.

بر اساس این گزارش دژاگه در دیدار تیم ملی مقابل لبنان یک فوق ستاره بود و نمایش بسیار جالب و خیره کننده ای داشت، او 2 پنالتی از حریف گرفت و یک پاس گل به رضا قوچان نژاد داد تا کلاس فوتبال این بازیکن شاخص در تیم ملی کاملا مشخص شود.
 
دژاگه که در فوتبال آلمان رشد کرده و اکنون در لیگ جزیره پیراهن فولام انگلیس را به تن دارد، نشان داد که سطح فوتبالش بالاتر از ستاره های حاضر در زمین است و یک فوق ستاره برای تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می شود. دژاگه می تواند نقش تعیین کننده ای برای تیم ملی در بازیهای آینده داشته باشد تا مشکل بزرگ تیم کی روش که گلزنی بود، با پاس های طلایی و حرکات انفجاری این بازیکن بین المللی حل شود./مح
برچسب ها: لیست ، تیم ملی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار