اذعان مذبوحانه العربيه به پيشرفت‌هاي علمي و نظامي جمهوري اسلامي ايران

شبکه خبري العربيه در گزارشي به پيشرفت هاي علمي ايران و گسترش نفوذ جمهوري اسلامي ايران در نقاط مختلف جهان اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه، عبدالرحمن الراشد، مديرکل شبکه خبري العربيه در گزارشي تحت عنوان چرا ايران گسترش مي يابد و عربستان سعودي تنزل مي کند به پيشرفت هاي علمي و نظامي و گسترش نفوذ ايران در مناطق مختلف قاره آسيا و حتي آفريقا اذعان کرده است.

البته نويسنده سعي کرده به سياق اين شبکه خبري که رويکردي منفي در قبال جمهوري سالامي ايران دارد، گزارش خود را با نيت مغرضانه و جانبدارانه تهيه و تنظيم کند، اما در همين حال هم نتوانسته پيشرفت هاي ايران را در حوزه هاي علمي، نظامي و سياسي ناديده بگيرد و انکار کند.

الراشد به سبک شبکه هاي خبري ضد ايراني عربي غربي در خلال گزارش خود اتهامات و دروغ هايي را نيز متوجه ايران کرده است.

وي مدعي شده است ايران درگيري هايي را در لبنان، غزه، سوريه، عراق، اريتره، سومالي، افغانستان، آذربايجان، بحرين، جنوب شرق آسيا و کشورهاي آفريقايي به راه انداخته است.

اين نويسنده مغرض در حالي ايران را عامل درگيري ها در اين مناطق معرفي مي کند که ناظران منصف، ردپاي کشورهاي غربي و چند کشور عربي از جمله عربستان و قطر را در اين تنش ها و درگيري ها به وضوح مي بينند.

اما نکته جالب توجه در اين گزارش آن است که نويسنده با تمام نگاه بغض آلود و کينه توزانه اي که به جمهوري اسلامي ايران داشته، نتوانسته قدرت ايران را ناديده بگيرد.
وي مي گويد: به نظر مي رسد ايران مانند يک ابرقدرت دست (قدرت) خود را به تمام نقاط و زواياي جهان فرو برده است سئوال روشن اين است که ايران اين همه بودجه و توانمندي ها را چگونه به دست مي آورد؟ و چرا کشورهاي ثروتمندي مانند عربستان نمي توانند مانند ايران گسترش يافته و کارآمدي ايران را داشته باشند؟

نويسنده براي اين که عقب ماندگي عربستان از ايران را توجيه کند در پاراگراف بعدي پاسخ سئوالات خود را اين طور مي دهد که "ايران به دليل تحريم ها و صرف هزينه هاي فراوان در بخش نظامي ورشکسته شده، اما عربستان 700ميليارد دلار ذخيره در بانکها دارد. عربستان صنايع گسترده اي در بخش فرآورده هاي نفتي دارد، در حالي که ايران بودجه خود را روي توسعه و ساخت سلاح هزينه مي کند!".

 مضحک ترين بخش اين گزارش مغرضانه آنجايي است که به مسئله پيشرفت ايران در حوزه فناوري فضايي و فرستادن موجود زنده(ميمون) به فضا اشاره کرده، اما نوشته است هنوز هيچ کس آن را باور نکرده است.

اين درحالي است که در بخش ديگر گزارش اذعان شده که ايران هواپيمايي رادار گريز ساخته است که بالاترين درجه از پيشرفت علمي در صنعت هوايي را نشان مي دهد. تهران قبلا هم ساخت و رونمايي از زيردريايي هايي را که مي توانند با انواع مشابه امريکايي آنها رقابت کنند جشن گرفت.

الراشد سپس اين سئوالات را مطرح کرده که هدف ايران از هزينه هاي فراوان در بخش نظامي و اعلام پيشرفت هاي علمي چيست؟ و خود جواب مي دهد: شايد ايران قصد دارد بگويد در جنگ بعدي پيروز خواهد شد؟ يا اين که ايران به ابرقدرتي تبديل شده که شايستگي داشتن يک کرسي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را دارد يا اين که ايران کشوري است که قادر است تحريم هاي بين المللي را به چالش بکشد.

الراشد در پايان گزارش خود ادعاهاي مضحک ديگري نيز مطرح کرده و به زعم خود سعي کرده پيشرفت هاي نظامي کشورمان را زير سئوال ببرد.


برچسب ها: العربیه ، پیشرفت ، ایران ، اذعان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار